Czy świat World of Warcraft jest płaski?

Azeroth - świat, w którym toczy się akcja popularnej gry MMORPG - został zmierzony. Wyniki są co najmniej zaskakujące.

Mapa świata Azeroth
Mapa świata Azeroth
Grzegorz Nowak

Azeroth - świat, w którym toczy się akcja popularnej gry MMORPG - został zmierzony. Wyniki są co najmniej zaskakujące.

Obliczeń dokonał użytkownik, który na co dzień zajmuje się matematyką i fizyką. W grze World of Warcraft wciela się w postać Dealyn - czarodziejki (warlock) z 85. poziomu.

Aby dokonać podstawowych przeliczeń, Dealyn musiała przelecieć z najbardziej wysuniętego na południe krańca Wschodnich Królestw do ich północnego krańca. Przy prędkości ok. 100 km/h podróż zajęła raptem 10 minut. Na podstawie map umieszczonych w grze można obliczyć, że odległość pomiędzy biegunami planety wynosi zaledwie ok. 40 km. Biorąc pod uwagę te obliczenia, promień globu musiałby mieć niecałe 13 km, a jego powierzchnia wynosić ok. 700 km kwadratowych. Dla porównania: promień Ziemi ma 6378 km długości, a powierzchnia 510 mln km kwadratowych.

Wniosek? Azeroth to bardzo malutki glob w porównaniu z rzeczywistymi planetami. Gdyby działały na nim rzeczywiste prawa fizyki, z pewnością nie miałby grawitacji podobnej do ziemskiej. Wspomniany gracz poszedł dalej w swoich rozmyślaniach i uznał, że tak mały świat musi być zbudowany z niezwykle gęstej materii, żeby wytwarzać tak dużą siłę ciążenia. Inną opcją może być Strefa Dysona, która we wnętrzu zawierałaby małą czarną dziurę.

Mieszkańcy Azeroth nie przejmują się prawami fizyki (Fot. Flickr/Pablo César Pérez González/lic. CC)
Mieszkańcy Azeroth nie przejmują się prawami fizyki (Fot. Flickr/Pablo César Pérez González/lic. CC)

Na tym fizyczne paradoksy się nie kończą. W czasie podróży po północnej półkuli Azeroth gracz widzi zachodzące słońce na północnym zachodzie zamiast na południowym. Takie zjawisko wskazywałoby raczej na to, że świat WoW-a jest płaski...

Wszystkie te problemy można wytłumaczyć jednym - Azeroth to kraina do głębi magiczna i za nic ma prawa fizyki. Szczęśliwie twórcy gier komputerowych nie muszą się martwić fizyką, a jedynie zadowoleniem graczy z zakupionego produktu.

Źródło: battle.net

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.