Deutsche Bahn przetestuje w Niemczech pociągi napędzane wodorem

Na razie data jazdy próbnej jest odległa, ale zapowiedzi niemieckiego przewoźnika na pewno mogą imponować. Deutsche Bahn chce w ten sposób zastąpić silniki spalinowe.

Deutsche Bahn przetestuje w Niemczech pociągi napędzane wodorem
Adam Bednarek

26.11.2020 | aktual.: 26.11.2020 13:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tankowanie wodorem nie zajmie więcej niż 15 minut - a właśnie kwadrans potrzebny jest, aby przygotować do jazdy pociąg z silnikiem spalinowym.

W Niemczech nawet ok. 40 proc. całości sieci kolejowej nie jest zelektryfikowana. Tymczasem dekarbonizacja to jeden z celów Deutsche Bahn, jak i samej Unii Europejskiej.

Z szacunków wynika, że pociąg napędzany wodorem pozwoli "zaoszczędzić" 330 ton CO2.

Ekologia to jedno. Poza tym pociąg będzie całkiem szybki, bo maksymalna prędkość jaką będzie mógł osiągnąć, wynosi 160 km/h.

Testy konstrukcji odbędą się pomiędzy Tybingą, Horbem i Pforzheimem. Ruszą za cztery lata - pierwsze próby planowane są na 2024 rok. Cały proces wymaga odpowiedniej infrastruktury. Na przykład wodór wytwarzany będzie w Tybindze, za pomocą zielonej energii.

Technologia wodorowa może dotrzeć do Polski szybciej, niż nam się wydaje. Jak pisała niedawno "Rzeczpospolita", zakupem takich maszyn zainteresowany jest samorząd województwa wielkopolskiego oraz pomorskiego. Wodorowe pociągi mogłyby kursować po 63-kilometrowej trasie Reda–Hel.

W przyszłym roku na trasy położone nad Morzem Północnym wjedzie 14 wodorowych szynobusów Alstom Coradia iLint. Będą nimi dysponować koleje EVB, należące do Dolnej Saksonii i kilku powiatów. Natomiast w 2022 r. 27 sztuk wodorowych szynobusów zacznie wykorzystywać samorządowa spółka Hesji – koleje HLB – obsługując nimi linie wokół Frankfurtu nad Menem, Wiesbaden i Moguncji

W 2021 r. odbędą się pierwsze próby eksploatacyjne pojazdów kolejowych z napędem wodorowym - zapowiedział w ubiegłym roku wiceprezes Pesy. Nowe technologie docelowo mają napędzać pociągi pasażerskie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.