Dlaczego niektórych ludzi wciąż nie ma na Facebooku? Zaskakujące wyniki ankiety

Brak konta na Facebooku to podobno towarzyskie samobójstwo. Niektórzy jednak w ogóle się tym nie przejmują. Co powstrzymuje internautów przed założeniem profilu w serwisie Marka Zuckerberga?

Smutek (Fot. Flickr/by Janine/Lic. CC by)
Smutek (Fot. Flickr/by Janine/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

13.01.2011 08:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Brak konta na Facebooku to podobno towarzyskie samobójstwo. Niektórzy jednak w ogóle się tym nie przejmują. Co powstrzymuje internautów przed założeniem profilu w serwisie Marka Zuckerberga?

Kwestią często podnoszoną w dyskusjach na temat mediów społecznościowych jest prywatność. Facebook, jeszcze 3-4 lata temu uważany za innowacyjną platformę dla młodych i ambitnych, teraz coraz częściej jest krytykowany jako firma, która weszła w posiadanie ogromnej ilości danych.

Widać tu pewną zbieżność z Google'em – obie firmy, oferując ciekawe i atrakcyjne usługi, stały się w końcu tak popularne, że zaczęły być postrzegane przez pryzmat pozycji rynkowej. A jak pokazuje przykład Microsoftu, jakiekolwiek skojarzenia z monopolem oznaczają wizerunkową katastrofę.

W takim kontekście mogą dziwić wyniki przeprowadzonych przez Wedbush Securities badań dotyczących powodów, dla których internauci nie korzystają z Facebooka.

Fot. BusinessInsider.com
Fot. BusinessInsider.com

Wbrew pozorom najistotniejszy nie jest problem prywatności i bezpieczeństwa – te kwestie znalazły się bowiem na drugim miejscu - ale przekonanie, że konto na Facebooku oznacza marnowanie cennego czasu.

Wśród innych przyczyn wymienianych jako powód ignorowania Facebooka znalazły się: brak wolnego czasu, brak wiedzy, czym jest Facebook, i nieumiejętność korzystania z serwisu. Co ciekawe, przekonanie, że Facebook marnuje nasz czas, jest coraz powszechniejsze – w ciągu dwóch miesięcy opinia ta zyskała na popularności (52 do 56%).

Zastanawiam się, czy opinia o marnowaniu czasu może być związana z coraz większą liczbą funkcji dostępnych dla użytkowników Facebooka.

Serwis, który przed laty był prostą aplikacją pozwalającą na organizację sieci znajomych, stał się platformą pełną różnych gier, kampanii marketingowych i mało istotnych komunikatów. Co sądzicie o takiej interpretacji?

Źródło: BusinessInsider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (2)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.