Dopadną Cię, gdy spróbujesz zasnąć. Nowe reklamy pojawią się bezpośrednio w głowie

Co zrobić, by odbiorca, atakowany zewsząd różnymi przekazami marketingowymi, zwrócił uwagę na jeden z nich? Niemiecka telewizja Sky wpadła na pomysł reklamy, która pojawi się zupełnie niespodziewanie i nie będzie słyszalna dla otoczenia. Zabrzmi tylko w głowie niektórych osób.

Jak bronić się przed reklamą, rozbrzmiewającą w głowie?
Jak bronić się przed reklamą, rozbrzmiewającą w głowie?
Łukasz Michalik

06.07.2013 14:00

Co zrobić, by odbiorca, atakowany zewsząd różnymi przekazami marketingowymi, zwrócił uwagę na jeden z nich? Niemiecka telewizja Sky wpadła na pomysł reklamy, która pojawi się zupełnie niespodziewanie i nie będzie słyszalna dla otoczenia. Zabrzmi tylko w głowie niektórych osób.

W filmie „Znaki” brat głównego bohatera, obawiając się penetracji umysłu przez przybyszów z Kosmosu, przygotował sobie gustowny hełm z folii aluminiowej. Już niebawem o podobnym sprzęcie mogą zacząć myśleć pasażerowie niemieckich kolei, którzy niespodziewanie usłyszą w swoich głowach reklamy.

Telewizja Sky we współpracy z agencją BBDO postanowiła przeprowadzić nietypową kampanię reklamową, w której reklama nie będzie widoczna ani publicznie słyszalna, jednak dźwięk przekazu reklamowego pojawi się znikąd w głowach niektórych osób.

Od strony technicznej reklama będzie działać na podobnej zasadzie, jak np. niektóre słuchawki, które poprzez kości czaszki przekazują odpowiednie wibracje do kosteczek słuchowych, dzięki czemu możemy np. słuchać muzyki bez zakrywania kanału słuchowego. Podobne systemy łączności wykorzystywane są m.in. w wojsku.

Za drgania szyby odpowiada umieszczony na niej przekaźnik
Za drgania szyby odpowiada umieszczony na niej przekaźnik

Z tej samej technologii postanowiła skorzystać niemiecka telewizja. Nośnikiem dźwięku mają być szyby w pociągach, do których zostanie przyczepiony niewielki przekaźnik, wprawiający je w drgania. Odbiorcami takiej formy reklamy będą pasażerowie, którzy np. chcąc się zdrzemnąć oprą głowę o okno.

The talking window

Sam pomysł i zastosowana technologia, które pokazano na International Festival of Creativity w Cannes mogą wydawać się ciekawe, jednak kampania Talking Window budzi we mnie sporo zastrzeżeń.

Sądzę, że szczerze i dożywotnio znienawidziłbym firmę, która atakuje mnie swoimi reklamami w chwili, gdy np. dojeżdżając do pracy usiłuję złapać jeszcze kilka minut snu. Biorąc to pod uwagę przypuszczam, że kampania Sky, choć bez wątpienia innowacyjna, może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Chyba, że jej celem było jedynie zdobycie festiwalowych nagród.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.