DoubleClick : 10% sprzedaży generują porównywarki

DoubleClick : 10% sprzedaży generują porównywarki13.11.2008 09:00
DoubleClick : 10% sprzedaży generują porównywarki
K Falernowa

Pierwsza internetowa porównywarka cen, amerykańska Shopzilla, wystartowała w 1996 roku - od tego czasu podobne serwisy ciągle zyskują na popularności. Ciężko się temu dziwić: dziesiątki ofert przedstawianych przez różne firmy mogą przyprawić o zawrót głowy. Dlatego chętnie wybieramy takie kompaktowe zestawienie cen różnych sklepów i handlowców.

Pierwsza internetowa porównywarka cen, amerykańska Shopzilla, wystartowała w 1996 roku - od tego czasu podobne serwisy ciągle zyskują na popularności. Ciężko się temu dziwić: dziesiątki ofert przedstawianych przez różne firmy mogą przyprawić o zawrót głowy. Dlatego chętnie wybieramy takie kompaktowe zestawienie cen różnych sklepów i handlowców.

Serwisy porównujące ceny przeważnie współpracują z wieloma sklepami na raz, dzięki czemu użytkownik może szybko i bez większego szperania porównać sobie ceny danego produktu w różnych miejscach w Internecie. Korzystamy z tej wygodnej możliwości coraz częściej - a ponieważ im większe jest zainteresowanie, tym więcej sklepów dodaje swoje oferty, nasze wygodnictwo coraz bardziej rozwija branżę wyszukiwarek cen.

Jak stwierdziła w jednym ze swoich badań firma DoubleClick, porównywarki internetowe generują obecnie średnio aż 10% całości sprzedaży sklepów online. O rozwoju branży świadczyć może fakt, że ponad 43% ankietowanych sprzedawców zanotowało w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost udziału wyszukiwarek w wielkości sprzedaży.

W badaniu wzięło udział 416 przedstawicieli sprzedawców online, w większości z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Można zakładać, że u nas ten odsetek byłby nieco mniejszy: nie tylko sprzedawcy nadal nie wykorzystują w pełni możliwości porównywarek cen, ale i klienci sklepów najczęściej kupują w tych, które polecili im znajomi - niekoniecznie najtańszych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)