Elon Musk zmieni kosmos w przestrzeń reklamową. Pomoże mu w tym startup z Kanady
CEO Tesli i SpaceX słynie ze swoich kontrowersyjnych pomysłów. Tym razem miliarder przy pomocy kanadyjskiego startupu Geometric Energy Corporation (GEC) chce zamienić kosmos w przestrzeń reklamową, o czym donosi Business Insider.
10.08.2021 | aktual.: 08.03.2022 13:54
Kosmiczne reklamy nie będą przypominały tych, które możemy oglądać na Ziemi. Elon Musk i Geometric Energy Corporation planują wyświetlać je na pikselowym ekranie satelitów CubeSat, które w kosmos dotrą na pokładzie rakiety Falcon 9.
Firma Geometric Energy Corporation prowadzi zróżnicowaną działalność. Jednym z jej obszarów jest integracja CubeSatów, czyli mniejszych satelitów produkowanych w celach komercyjnych. Satelity mogą być montowane na żądanie i uruchamiane z alternatywnych platform. W swoim projekcie reklamowym GEC planuje wykorzystać dotychczasowe doświadczenie w integracji CubeSatów i umieścić po jednej stronie pikselowy ekran, który będzie wykorzystywany do celów reklamowych.
CubeSaty zostaną wyniesiony na orbitę przez rakietę SpaceX Falcon 9, która poleci na Księżyc w pierwszym kwartale 2022 roku. Aby zamieścić na ich ekranie reklamę, zainteresowani muszą zakupić tokeny, które można wykorzystać do zaprojektowania piksela. Za pomocą tokenów użytkownicy będą mogli decydować, jak będzie wyglądał ich piksel reklamowy, gdzie będzie się znajdował na ekranie i jak długo będzie trwała reklama. Piksele są jednak zbyt małe, aby można je było zobaczyć z Ziemi lub z kosmosu, dlatego ich obraz będzie przechwytywany i przesyłany strumieniowo na YouTube lub Twitch.
Tokeny można nabyć, płacąc wyłącznie w kryptowalutach, takich jak Ethereum i być może w przyszłości Dogecoin, jak powiedział współzałożyciel start upu - Samuel Reid w rozmowie z Business Insider. Dodał też, że wysiłki jego firmy mają na celu "demokratyzację dostępu do przestrzeni kosmicznej i umożliwienie zdecentralizowanego uczestnictwa".