Euroliść - nowy symbol ekologiczny

Euroliść - nowy symbol ekologiczny

Euroliść - nowy symbol ekologiczny
Blomedia poleca
11.02.2010 07:00

Znamy już zwycięzcę konkursu KE na logo dla produktów ekologicznych w UE. Jest nim Dusan Milenkovic, student z Niemiec, którego projekt przedstawiający europejskie gwiazdki w kształcie liścia zdobył 63 proc. spośród 130 tys. oddanych przez internautów głosów.

Znamy już zwycięzcę konkursu KE na logo dla produktów ekologicznych w UE. Jest nim Dusan Milenkovic, student z Niemiec, którego projekt przedstawiający europejskie gwiazdki w kształcie liścia zdobył 63 proc. spośród 130 tys. oddanych przez internautów głosów.

Od 1 lipca br. ekologiczne logo UE będzie umieszczane obowiązkowo na wszystkich paczkowanych produktach ekologicznych wyprodukowanych w jednym z państw członkowskich i spełniających obowiązujące normy wspólnotowe. Nie będzie obejmowało ono jedynie produktów importowanych spoza UE. W najbliższych tygodniach zostanie zmienione rozporządzenie w sprawie rolnictwa ekologicznego, aby uwzględnić zapis o obowiązującym logo.

Zwycięskie logo zostało wyłonione w ramach ogólnoeuropejskiego konkursu, w którym mogli wziąć udział studenci sztuk pięknych i wzornictwa. Międzynarodowe jury wybrało trzy najlepsze projekty spośród prawie 3500 nadesłanych prac konkursowych. Nominowane projekty zostały umieszczone na stronie internetowej konkursu, a następnie poddane głosowaniu online, które zakończyło się 31 stycznia 2010 r.

Projekt „euroliść” przedstawia ułożone w kształcie liścia gwiazdki UE na zielonym tle. Jest to bardzo prosty znak zawierający dwa wyraźne przesłania: Natura i Europa.

Zdobywcy trzech pierwszych nagród zostaną uhonorowani przez Dyrekcję Generalną ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej na uroczystej gali wręczenia nagród, która odbędzie się w Brukseli w lipcu 2010 r. Trzej zwycięzcy otrzymają nagrody w wysokości 6000, 3500 i 2500 euro.

Źródło: komunalny.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)