FBI wykupiło licencję na Unreal Engine
Popularny silnik Epic, Unreal Engine 3, doczekał się nowego nabywcy - FBI, zamierzającego użyć go do swoich szkoleń. Epic jest zadowolony z nowego klienta. W końcu to FBI.
29.03.2012 21:00
Popularny silnik Epic, Unreal Engine 3, doczekał się nowego nabywcy - FBI, zamierzającego użyć go do swoich szkoleń. Epic jest zadowolony z nowego klienta. W końcu to FBI.
FBI będzie wykorzystywało produkcje oparte na licencji Unreal Engine 3 do treningu agentów. Ogłoszenie jest częścią akcji organizowanej przez developera Virtual Heroes, który ma za zadanie stworzyć odpowiednie oprogramowanie dla „rządu amerykańskiego oraz sprzymierzonych państw”.
Nie jest tajemnicą, że także wojsko od zawsze interesowało się grami wideo, widząc w nich kolejne potencjalne narzędzie poszerzania swoich wpływów. Zarówno poprzez trenowanie, jak i propagandę, ponieważ poza wszelkimi grami wideo o pięknych, dobrych i dumnych amerykańskich żołnierzach ratujących świat przez zgubą (i nadmiarem ropy; zawsze bałem się, że utonę w ropie) wystarczy sobie przypomnieć mocne kampanie reklamowe zachęcające do wstąpienia do armii, jakie można było podziwiać na gamefaqs.
Do poprzednich dzieł Virtual Heroes należały bardzo popularne również w Polsce America’s Army, będące symulacją żołnierza oraz narzędziem zachęcającym potencjalnych rekrutów do wstąpienia do wojska, oraz Zero Hour: America’s Medic, czyli forma symulacji życia lekarza w miejscach konfliktowych. Virtual Heroes przypuszczalnie pracują także nad kolejną grą free-to-play, tym razem opartą na wykupionym właśnie UE3.
Źródło: EuroGamer