FBI wykupiło licencję na Unreal Engine

Popularny silnik Epic, Unreal Engine 3, doczekał się nowego nabywcy - FBI, zamierzającego użyć go do swoich szkoleń. Epic jest zadowolony z nowego klienta. W końcu to FBI.

To nie FBI. Ale blisko (Fot. unrealengine.com)
To nie FBI. Ale blisko (Fot. unrealengine.com)
Piotr Rusewicz

29.03.2012 21:00

Popularny silnik Epic, Unreal Engine 3, doczekał się nowego nabywcy - FBI, zamierzającego użyć go do swoich szkoleń. Epic jest zadowolony z nowego klienta. W końcu to FBI.

FBI będzie wykorzystywało produkcje oparte na licencji Unreal Engine 3 do treningu agentów. Ogłoszenie jest częścią akcji organizowanej przez developera Virtual Heroes, który ma za zadanie stworzyć odpowiednie oprogramowanie dla „rządu amerykańskiego oraz sprzymierzonych państw”.

Borderlands 2 (Fot. unrealengine.com)
Borderlands 2 (Fot. unrealengine.com)

Nie jest tajemnicą, że także wojsko od zawsze interesowało się grami wideo, widząc w nich kolejne potencjalne narzędzie poszerzania swoich wpływów. Zarówno poprzez trenowanie, jak i propagandę, ponieważ poza wszelkimi grami wideo o pięknych, dobrych i dumnych amerykańskich żołnierzach ratujących świat przez zgubą (i nadmiarem ropy; zawsze bałem się, że utonę w ropie) wystarczy sobie przypomnieć mocne kampanie reklamowe zachęcające do wstąpienia do armii, jakie można było podziwiać na gamefaqs.

Asura. Wszystko używa UE! (Fot. unrealengine.com)
Asura. Wszystko używa UE! (Fot. unrealengine.com)

Do poprzednich dzieł Virtual Heroes należały bardzo popularne również w Polsce America’s Army, będące symulacją żołnierza oraz narzędziem zachęcającym potencjalnych rekrutów do wstąpienia do wojska, oraz Zero Hour: America’s Medic, czyli forma symulacji życia lekarza w miejscach konfliktowych. Virtual Heroes przypuszczalnie pracują także nad kolejną grą free-to-play, tym razem opartą na wykupionym właśnie UE3.

Źródło: EuroGamer

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.