Festiwal start-upów – zgłoś się!

Kto może się zgłosić? Praktycznie każdy, kto ma pomysł na biznes w internecie, niekoniecznie już w fazie realizacji. A co można wygrać?

Festiwal start-upów – zgłoś się!
Joanna Szczepaniak

20.08.2010 13:00

Kto może się zgłosić? Praktycznie każdy, kto ma pomysł na biznes w internecie, niekoniecznie już w fazie realizacji. A co można wygrać?

50 tys. zł i kampania reklamowa o wartości 100 tys. zł - to główna nagroda festiwalu Startup Fest. Przegląd organizuje Gazeta.pl, internetowe ramię Agory (wydawcy "Gazety Wyborczej"). Dwudniowy festiwal raczkujących e-biznesów odbędzie się 11-12 października w warszawskiej siedzibie spółki. W festiwalu może brać udział praktycznie każdy, kto posiada już „jakiś” pomysł na biznes w sieci.

Co ciekawe, pomysł ten niekoniecznie musi już być w fazie realizacji. Uczestnicy nie mogą zgłaszać się jako jednoosobowe zespoły, przyjmowane są zgłoszenia od zespołów dwu-czteroosobowych. Do finału zostanie zaproszonych kilka lub kilkanaście najlepszych projektów. Szanse wydają się całkiem spore.

[cytat]Wierzymy, że warto wspierać nowe inicjatywy w branży. Jeśli nie bezpośrednio przez inwestycje, to poprzez stworzenie warunków do tego, by ich twórcy mogli swoje pomysły zaprezentować szerokiemu gronu i skonsultować je ze specjalistami - tłumaczy Paweł Wujec, dyrektor portalu Gazeta.pl i marketingu w segmencie internetowym Agory.[/cytat]

W sieci „krąży” jeszcze kilka innych tym podobnych akcji dla początkujących e-biznesmenów. Startup School to letnia szkoła dla e-przedsiębiorców, którą prowadzi Rafał Agnieszczak, założyciel m.in. serwisu Fotka.pl czy aukcyjnego Świstaka. Szkoła doczekała się już drugiej edycji, a swoim uczniom gwarantuje miejsce do pracy, nocleg oraz kieszonkowe, dodatkowo co tydzień Rafał konsultuje z nimi projekty.

Haczyk? 50% udziałów w projekcie. Podobny projekt - ale w Szczecinie - prowadzi Polska Fundacja Przedsiębiorczości z firmą Red Sky, właścicielem wyszukiwarki plików FilesTube.com. Na najciekawsze projekty fundusz Pomeranus Seed chce w sumie przeznaczyć 200 tys. euro. A do tego na rynku łowią też duże fundusze inwestycyjne, jak MCI, IIF czy Opera, zasilane kasą z Unii (za pośrednictwem Krajowego Funduszu Kapitałowego).

Brać udział w takich konkursach, czy nie brać? Wiele osób nie zwraca uwagi na takie akcje z obawy przed kradzieżą ich pomysłu, wykorzystywaniem przez innych bądź nawet sprzedażą przemyślanych przez siebie różnych funkcjonalności serwisów www. Z drugiej strony takie konkursy to spora sznasa na wybicie się. W tej sytuacji można by rzec „ryzyk-fizyk”.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.