Fitbit zapowiada koniec smartwatchy Pebble. Klienci nie chcą się na to zgodzić

Wraz z końcem czerwca smartwatche Pebble tracą oficjalne wsparcie. Wygląda jednak na to, że część usług nadal będzie działać – legendarnezegarki mają grono wiernych fanów, którzy postanowili zapewnić działanie usług, z których rezygnuje właściciel marki.

Fitbit zapowiada koniec smartwatchy Pebble. Klienci nie chcą się na to zgodzić
Łukasz Michalik

Smartwatche Pebble to legenda branży – choć nie były pierwsze, to właśnie od nich zaczęła się popularność inteligentnych zegarków. Dość wspomnieć, że prowadzona na Kickstarterze zbiórka okazała się w swoim czasie rekordowa – użytkownicy serwisu wpłacili ponad 10 mln dolarów, które zapewniły rozpoczęcie produkcji i skłoniły wielkich producentów do pospiesznego opracowania własnych urządzeń tego typu. Zbiórka na ulepszony model była jeszcze skuteczniejsza – zgromadzono ponad 20 mln dol.

Sukces Pebble’a nie mógł pozostać niezauważony – marka została wykupiona przez firmę Fitbit, oferującą różnorodną, ubieralną elektronikę. Problem polega na tym, że Fitbit po przejęciu Pebble’a postanowił wygasić legendarną markę i związane z nią usługi, oferując dotychczasowym klientom jedynie tryb offline, zapewniający działanie zegarków, ale bez kluczowych funkcji.

Obraz

Użytkownicy i klienci ratują Pebble'a

Smartwatche Pebble, choć szczyt popularności mają już dawno za sobą, wciąż jednak cieszą się gronem oddanych fanów. Zainteresowanie utrzymanie zegarków „przy życiu” jest tak duże, że grupa użytkowników zdecydowała o uruchomieniu serwisu Rebble. To niezależna platforma, która po zaprzestaniu wsparcia Pebble’a przez markę Fitbit, przejmie na siebie obsługę części funkcji smartwatchy. W przedsięwzięcie zaangażowani są również twórcy pierwszego Pebble’a, m.in. Katharine Berry i Eric Migicovsky.

Zasady działania nowej platformy nie są jeszcze ustalone – niewykluczone, że ze względu na cenę utrzymania serwerów, w kosztach będą mogli albo musieli partycypować zainteresowani użytkownicy. Pozostaje trzymać kciuki za tę inicjatywę – to ciekawy przykład rękawicy, rzuconej dużej firmie przez pozbawionych wsparcia klientów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.