Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce

Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce
07.11.2012 16:27
Biedronka (Fot. Flickr/Michel Filion/Lic. CC by-nd)
Biedronka (Fot. Flickr/Michel Filion/Lic. CC by-nd)
Marta Wawrzyn
Marta Wawrzyn

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Nawet jeśli niektórzy internauci na forach zarzekają się, że mają zbyt wysublimowane podniebienie, by kupować chleb albo jogurt w sklepach należących do najtańszych sieci, większość po cichu i tak do nich biegnie. Tak przynajmniej wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego w ramach projektu Kompas Social Media.

Najpopularniejszym sklepem sieciowym wśród internautów był w październiku Lidl. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a na trzecim Biedronka. A za nimi IKEA, Empik, Carrefour, Auchan, MediaMarkt, Pepco.

Co nas przyciąga do tych konkretnych marek? Lidl wygrywa, bo ma Pascala, Okrasę, droższe i lepsze wina, ciepłe bułeczki, a także buciki dla dzieci i bieliznę dla dorosłych. IMM pisze w swoim raporcie tak:

Na forach internetowych nieustannym zainteresowaniem cieszą się za to okresowo pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe – głównie ubranka dla dzieci, dziecięce buty – zwłaszcza na zimę, ale też bielizna dla dorosłych czy sprzęt do majsterkowania.

Tesco ma powodzenie, bo przywozi zakupy do domu. Internauci lubią kupować produkty potrzebne na co dzień w Sieci, bo - jak twierdzą - pozwala im to uniknąć zakupów pod wpływem impulsu. Z kolei do Biedronki naród masowo popędził, kiedy otwarto 2000. sklep.

Motywacje, które kierują Polakami wybierającymi te, a nie inne sklepy, to ciekawa sprawa. Na przykład do MarcPolu, który wygrywa wśród internautów w kategorii Lokalne sieci spożywczo-przemysłowe, przyciągali nas kolarze i zbiórka żywności Podziel się posiłkiem. Bardzo popularne jest w Polsce Pepco, tani sklep z odzieżą, zabawkami czy produktami do wyposażenia domu. Słowem kluczem jest tu "tani".

Okropnie przaśna ta polska codzienność, te Biedronki i Lidle, bielizna dla dorosłych i zabawki dla dzieci? Pewnie tak. Ale prawda o nas jest taka, że wciąż jesteśmy biednym społeczeństwem, przynajmniej na tle naszych sąsiadów z Zachodu. Rozmowy internautów na forach i w serwisach społecznościowych są tylko kolejnym zwierciadłem, w którym możemy tę prawdę zobaczyć.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)