Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce 1Biedronka (Fot. Flickr/Michel Filion/Lic. CC by-nd)
Marta Wawrzyn

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Nawet jeśli niektórzy internauci na forach zarzekają się, że mają zbyt wysublimowane podniebienie, by kupować chleb albo jogurt w sklepach należących do najtańszych sieci, większość po cichu i tak do nich biegnie. Tak przynajmniej wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego w ramach projektu Kompas Social Media.

Najpopularniejszym sklepem sieciowym wśród internautów był w październiku Lidl. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a na trzecim Biedronka. A za nimi IKEA, Empik, Carrefour, Auchan, MediaMarkt, Pepco.

Co nas przyciąga do tych konkretnych marek? Lidl wygrywa, bo ma Pascala, Okrasę, droższe i lepsze wina, ciepłe bułeczki, a także buciki dla dzieci i bieliznę dla dorosłych. IMM pisze w swoim raporcie tak:

Na forach internetowych nieustannym zainteresowaniem cieszą się za to okresowo pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe – głównie ubranka dla dzieci, dziecięce buty – zwłaszcza na zimę, ale też bielizna dla dorosłych czy sprzęt do majsterkowania.

Tesco ma powodzenie, bo przywozi zakupy do domu. Internauci lubią kupować produkty potrzebne na co dzień w Sieci, bo - jak twierdzą - pozwala im to uniknąć zakupów pod wpływem impulsu. Z kolei do Biedronki naród masowo popędził, kiedy otwarto 2000. sklep.

Motywacje, które kierują Polakami wybierającymi te, a nie inne sklepy, to ciekawa sprawa. Na przykład do MarcPolu, który wygrywa wśród internautów w kategorii Lokalne sieci spożywczo-przemysłowe, przyciągali nas kolarze i zbiórka żywności Podziel się posiłkiem. Bardzo popularne jest w Polsce Pepco, tani sklep z odzieżą, zabawkami czy produktami do wyposażenia domu. Słowem kluczem jest tu "tani".

Okropnie przaśna ta polska codzienność, te Biedronki i Lidle, bielizna dla dorosłych i zabawki dla dzieci? Pewnie tak. Ale prawda o nas jest taka, że wciąż jesteśmy biednym społeczeństwem, przynajmniej na tle naszych sąsiadów z Zachodu. Rozmowy internautów na forach i w serwisach społecznościowych są tylko kolejnym zwierciadłem, w którym możemy tę prawdę zobaczyć.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Rzymianie wymyślili beton, który sam się naprawia? Nowe odkrycie
Rzymianie wymyślili beton, który sam się naprawia? Nowe odkrycie
Windows 11 z nową stroną do aktualizacji wszystkich aplikacji
Windows 11 z nową stroną do aktualizacji wszystkich aplikacji
Messenger zniknął z Windowsa. Oto rozwiązanie
Messenger zniknął z Windowsa. Oto rozwiązanie
Kultowe "Hogwarts Legacy" dostępne za darmo. Niespodzianka dla fanów gier
Kultowe "Hogwarts Legacy" dostępne za darmo. Niespodzianka dla fanów gier
Dzwonią z Holandii. Nie odbieraj, potem możesz tylko żałować
Dzwonią z Holandii. Nie odbieraj, potem możesz tylko żałować
Odkrycie w Gizie. Skany ujawniają sekretną przestrzeń w piramidzie
Odkrycie w Gizie. Skany ujawniają sekretną przestrzeń w piramidzie
Polacy uwielbiają te warzywa. Mogą pomagać w walce z jedną chorobą
Polacy uwielbiają te warzywa. Mogą pomagać w walce z jedną chorobą
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥