Gigantyczny autobus z Drezna mierzy 30 metrów i zabiera ponad 250 pasażerów

A już myślałem, że znowu Chiny. Tym razem jednak potrzeba transportu dużej ilości ludzi w pompatyczny sposób pojawiła się w Dreźnie, gdzie Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure zafundował mieszkańcom nie lada przejażdżkę. Poznajcie Autotram, asfaltowy zamiennik pojazdów szynowych.

Fot. FI
Fot. FI
Mariusz Kamiński

27.08.2012 16:34

A już myślałem, że znowu Chiny. Tym razem jednak potrzeba transportu dużej ilości ludzi w pompatyczny sposób pojawiła się w Dreźnie, gdzie Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure zafundował mieszkańcom nie lada przejażdżkę. Poznajcie Autotram, asfaltowy zamiennik pojazdów szynowych.

Już widzę te zszokowane miny kierowców mniejszych i większych pojazdów. Zastanawiacie się, jakim cudem można czymś takim jeździć po mieście i nie zgarnąć po drodze kilku mandatów za wyrządzone szkody? Otóż Autotram może być prowadzony przez każdego kierowcę autobusu, bez żadnych dodatkowych egzaminów i licencji.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/000117DerlC3A4ngsteBusderWelt305919.jpg)

Autotram zadebiutuje w Dreźnie w okolicach października. Będzie jeździł po normalnych trasach i woził zwykłych pasażerów. Sekret prowadzenia pojazdu tkwi w technologiach, jakie wykorzystano podczas produkcji tego niezwykłego autobusu. Fraunhofer Institute for Transportation and Infrastructure zadbał o to, by Autotram jeździł tylko po jezdni i z dala od przeszkód.

Za tor jazdy odpowiada specjalny algorytm, który steruje czterema osiami skrętnymi, co w efekcie pozwala na jazdę niemalże bokiem, gdy zajdzie taka konieczność. Zasada jest bardzo prosta: tył autobusu ma podążać dokładnie za przodem. Żadnych odchyłów i zachodzeń. Wisienką na technologicznym torcie jest jazda do tyłu, która jest równie prosta, co jazda do przodu.

Oczywiście nie ma róży bez kolców. Konstruktorzy sprawdzają obecnie, jak duży wpływ na ruch będzie miał Autotram. Czy np. nie zasłoni ważnych wjazdów podczas postoju lub nie zostawi tyłu na skrzyżowaniu podczas przystanku. Konstrukcja jest oczywiście na wskroś ekologiczna: silnik to poteżna hybryda, która pozwala przejechać aż 8 km na zasilaniu elektrycznym!

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/p10305919.jpg)
Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/p08305919.jpg)

Źródło: TheLocal

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.