Google i Facebook powalczą na patenty?

Gdy wydawało się, że Google i Facebook podali sobie ręcę na zgodę, giganci znów są na ustach całego technologicznego świata. Tym razem za sprawą wojny patentowej, którą wkrótce mogą wywołać.

Wojenka Google z Facebookiem
Wojenka Google z Facebookiem
Dominik Szarek

Gdy wydawało się, że Google i Facebook podali sobie ręcę na zgodę, giganci znów są na ustach całego technologicznego świata. Tym razem za sprawą wojny patentowej, którą wkrótce mogą wywołać.

Najpierw Facebook otrzymał prawo do zabronienia innym wykorzystywania strumienia informacji, czyli tzw. feeda gromadzącego aktywność użytkowników w serwisach społecznościowych. Z opisanej w 2006 roku technologii korzysta obecnie niemal każda społecznościówka na świecie w tym… Google Buzz.

Niejako w odpowiedzi na ruch Facebooka (a w zasadzie urzędu patentowego, bo sam dokument został przez Facebooka złożony 4 lata temu) Google otrzymało prawo do wyłącznego wykorzystywania "informacji na temat lokalizacji w systemach zarządzania reklamą".

Prościej można powiedzieć, że gigant z Mountain View zdobył patent na reklamę geo-targetowaną, wyświetlaną na podstawie informacji o położeniu odbiorcy. Patent Google jest jeszcze starszy, bo dokument został wypełniony we wrześniu 2003 roku, czyli prawie 7 lat temu!

Wydaje się, że przyznanie praw patentowych do tak newralgicznych technologii jak geo-targetowana reklama czy strumień powiadomień w jednym czasie (niezależnie od stron zainteresowanych) dodatkowo podgrzeje atmosferę wokół nabierającej tempa rywalizacji Facebooka z Google.

Źródło: Mashable.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.