Gry na PlayStation VR: 90 klatek na sekundę ma być standardem

Strona głównaGry na PlayStation VR: 90 klatek na sekundę ma być standardem
22.11.2015 22:20
Gry na PlayStation VR: 90 klatek na sekundę ma być standardem
Juliusz Czarnecki
Juliusz Czarnecki

Im więcej klatek na sekundę, tym obraz jest bardziej płynny. Ile FPS-ów wyświetli PlayStation VR?

Sony naciska na twórców, żeby 90 klatek na sekundę było standardem w grach na PlayStation VR. 60 klatek (czyli liczba nieosiągalna dla wielu gier na PlayStation 4 - na konsoli standardem jest jednak 30 FPS-ów) ma być minimum, którego jednak należy unikać. Dopiero 90 FPS-ów zapewni komfortową i płynną rozgrywkę - uważa Sony.

Liczba klatek na sekundę

Liczba klatek wyświetlanych w ciągu sekundy, czyli częstotliwość, z jaką statyczne obrazy pojawiają się na ekranie. Jest ona miarą płynności wyświetlania ruchomych obrazów.

Niska liczba wyświetlanych klatek na sekundę powoduje u widza wrażenie „klatkowania” czy też "pokazu slajdów", z kolei wysoka zwiększa płynność wyświetlania.

Miejmy nadzieję, że Sony skutecznie namówi twórców do tworzenia gier w co najmniej 90 FPS-ach. Sami twórcy PlayStation VR przyznają, że 60 klatek na sekundę może wywoływać dyskomfort. Z drugiej strony, przed premierą PlayStation 4 zapowiadano, że na tej konsoli standardem będzie 60 klatek na sekundę, tymczasem wiele gier działa w 30 FPS-ach, tak jak na PS3. Obietnice to jedno, możliwości - drugie. W przypadku PlayStation VR wydaje się jednak, że to istotniejsza kwestia, bo łatwiej zauważyć różnicę w płynności. I dlatego Sony będzie bardziej konsekwentne.

Udostępnij:
Komentarze (0)