Hyper(reality), czyli rozszerzona rzeczywistość + Kinect [wideo]
Była rzeczywistość wirtualna a teraz czas na hiperrzeczywistość. Żeby do niej wkroczyć wystarczy dziwaczny żółty hełm, specjalna rękawica oraz kontroler ruchowy z Xboxa 360. Co się kryje za tym intrygującym połączeniem różnych gadżetów?
24.07.2011 | aktual.: 11.03.2022 11:16
Była rzeczywistość wirtualna a teraz czas na hiperrzeczywistość. Żeby do niej wkroczyć wystarczy dziwaczny żółty hełm, specjalna rękawica oraz kontroler ruchowy z Xboxa 360. Co się kryje za tym intrygującym połączeniem różnych gadżetów?
Wirtualna rzeczywistość jak na razie nie robi zbyt oszałamiającej kariery ale wciąż pozostaje w kręgu zainteresowań naukowców i projektantów (pamiętacie japońską próbę reanimacji VR?). Hyper(reality) jest jednak zupełnie innym pomysłem, któremu chyba bliżej jest do sztuki niż do użytkowej technologii.
Francuski projektant Maxence Parache postanowił stworzyć urządzenie, które będzie pozwalało na zupełnie odmienne postrzeganie otaczającej nas rzeczywistości. Obraz widziany przez hełm zostaje zniekształcony tak, że otaczające przedmioty zmieniają swój kształt i rozmiar, a perspektywa ulega skrzywieniu. Słowem człowiek ma wrażenie jakby znalazł się w innym świecie.
Na zestaw składa się hełm z okularami wideo HD, rękawica Arduino, która kontroluje obraz 3D generowany przez hełm oraz Kinect, który skanuje przestrzeń wokół użytkownika. Urządzenie ma dostarczyć zupełnie nowych doznań np. podczas zwiedzania muzeum, kiedy eksponaty i sale zupełnie zmieniają swoje oblicze.
Poniżej możecie zobaczyć aż trzy filmiki wyjaśniające o co chodzi w praktyce. Pierwszy z nich pokazuje jak powstał hełm, a dwa kolejne wykorzystanie urządzenia w muzeach - Geffrye Museum oraz The Last Tuesday Society. Dajcie znać co sądzicie o tym "wynalazku".
Hyper(reality) - Geffrye Museum from Maxence on Vimeo.
Źródło: yankodesign