Internauci gotowi płacić za dobre treści

Pod warunkiem, że są unikalne i wysokiej jakości. Płatna wersja Financial Times ma 2,5 milionów zarejestrowanych użytkowników, a 149 tysięcy z nich płaci regularnie za subskrypcję.

Internauci gotowi płacić za dobre treści
Przemysław Muszyński

Pod warunkiem, że są unikalne i wysokiej jakości. Płatna wersja Financial Times ma 2,5 milionów zarejestrowanych użytkowników, a 149 tysięcy z nich płaci regularnie za subskrypcję.

Po woli do finału zmierza afera płatanych treści w internecie. Jak podaje Wyborcza.biz oznacza to, że w ciągu 12 miesięcy liczba osób subskrybujących gazetę wzrosła o 27%. Według tego samego źródła blisko 250 tysięcy osób pobrało też aplikację „Financial Times” na iPada. Pearson, wydawca gazety prowadzi też kilka płatnych serwisów w Niemczech i Francji. Dziś aż 73% przychodów firmy ma pochodzić z usług internetowych.

Zanim zaczniemy lamentować, że czeka nas epoka płatnej treści, za czytanie vBety będzie trzeba płacić przelewem, a Gadżetomani SMS-em zwrócić należy uwagę na to, do kogo adresowany jest Financial Times. Otóż jest to specjalistyczny magazyn zawierający informacje ze świata biznesu, pomocne w pracy i prowadzeniu interesów, redagowane przez doświadczonych dziennikarzy z dużą wiedzą. W efekcie Financial Times jest nie tylko jednym z najbardziej cenionych mediów biznesowych na świecie, ale faktycznie dostarcza ważne informacje. Ludzie płacą za nie, gdyż są im potrzebne.

Warto zauważyć, że Financial Times nie jest jedyną gazetą, która próbowała pobierać pieniądze za dostęp do treści. Podobną drogę obrał też The Times, mimo zbliżonej nazwy adresowany do innego grona czytelników. Internetowa strona pisma miała na tym stracić blisko 2/3 użytkowników, z nieoficjalnych źródeł wiadomo też, że subskrypcję nabyło zaledwie 15 tysięcy osób. Wyraźnie widać, że zwykły user nie chce płacić za newsy w Internecie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.