WAŻNE
TERAZ

LK. Cios w doliczonym czasie! Przełamanie Legii Warszawa

Internauci wściekli na BP. Koncern próbuje ratować twarz...

Ropa wciąż wyciekająca w Zatoce Meksykańskiej powoli zaczyna wkurzać nie tylko mieszkańców terenów zagrożonych katastrofą ekologiczną, ale także Internautów. Powstała już strona "fuckBP.net", której podpisać można petycję do koncernu, na Facebooku jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne grupy bojkotujących produkty BP, a na Twitterze ktoś założył fałszywe konto koncernu. Jak reagują marketingowcy BP? Manipulują wynikami wyszukiwania...

Internauci wściekli na BP. Koncern próbuje ratować twarz... 1Fot. na licencji Creative Commons; Flickr.com/by rebeldigital
Paweł Żmuda

Ropa wciąż wyciekająca w Zatoce Meksykańskiej powoli zaczyna wkurzać nie tylko mieszkańców terenów zagrożonych katastrofą ekologiczną, ale także Internautów. Powstała już strona "fuckBP.net", której podpisać można petycję do koncernu, na Facebooku jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne grupy bojkotujących produkty BP, a na Twitterze ktoś założył fałszywe konto koncernu. Jak reagują marketingowcy BP? Manipulują wynikami wyszukiwania...

Sytuacja jest jednak niebezpieczna nie tylko ekologicznie, ale również wizerunkowo. Media nie zostawiają na BP suchej nitki. Codziennie, wyciek powoduje straty w wysokości około 37 milionów dolarów, nic więc dziwnego, że BP nie oszczędza na ratowaniu swojego wizerunku.

Wiadomo, że koncern wykupuje linki w Google, Yahoo i Bingu. Przekaz marketingowy ma być jasny - zanim zaczniecie krytykować, sprawdźcie co robimy. Treści od BP mają pojawiać się tylko przy dość neutralnych wyszukiwaniach, takich jak chociażby "spill", "oil spill" czy "oil cleanup".

Rzecznik BP, Robert Wine, w rozmowie z dziennikarzami The Fiscal Times potwierdził działania koncernu. Niestety, nie powiedział ile na marketing wydano do tej pory. Specjaliści szacują, że dziennie Google wzbogaca się o około 7500 dolarów, pozostałe wyszukiwarki o około 1500 USD. To i tak mało, patrząc na koszty wycieku. Pytanie tylko, czy to się opłaca.

Nie tak dawno, swoją niekompetencją popisali się PR-owcy Nestle na Facebooku. Przypadek BP jest kolejnym dowodem na to, że nawet największe koncerny nie dają sobie rady z gniewem internautów.

Źródło: newscientist

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Microsoft kieruje przekaz do użytkowników AI. Oferuje alternatywę
Microsoft kieruje przekaz do użytkowników AI. Oferuje alternatywę
Tajemnica posągów z Wyspy Wielkanocnej. Jak naprawdę się przemieszczały?
Tajemnica posągów z Wyspy Wielkanocnej. Jak naprawdę się przemieszczały?
Zweryfikuj rozmówcę. Ważna opcja w aplikacji bankowej
Zweryfikuj rozmówcę. Ważna opcja w aplikacji bankowej
Czy inteligencja ma swoją cenę? Naukowcy widzą ewolucyjny kompromis
Czy inteligencja ma swoją cenę? Naukowcy widzą ewolucyjny kompromis
Superkomputer wielkości książki. NVIDIA DGX Spark trafił do Elona Muska
Superkomputer wielkości książki. NVIDIA DGX Spark trafił do Elona Muska
Minęło już niemal 100 lat. Ciało Skłodowskiej-Curie nadal promieniuje
Minęło już niemal 100 lat. Ciało Skłodowskiej-Curie nadal promieniuje
Beacony Bluetooth w Mapach Google. Sprawdź ważną opcję
Beacony Bluetooth w Mapach Google. Sprawdź ważną opcję
Mógł kształtować ludzki mózg już miliony lat temu. To znana substancja
Mógł kształtować ludzki mózg już miliony lat temu. To znana substancja
Odkrył spaloną wtyczkę zasilania w karcie graficznej. Problem dotyczy też Radeonów
Odkrył spaloną wtyczkę zasilania w karcie graficznej. Problem dotyczy też Radeonów
Apel Santandera. Zwróć uwagę na swoje hasła
Apel Santandera. Zwróć uwagę na swoje hasła
Aktualizacja Androida Auto. Wraca aplikacja z grami
Aktualizacja Androida Auto. Wraca aplikacja z grami
Masz głośnych sąsiadów? Szwedzi znaleźli na to rozwiązanie
Masz głośnych sąsiadów? Szwedzi znaleźli na to rozwiązanie