Istnieją ludzie, którzy próbują kupować coś przez spam. Naprawdę!

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

16.07.2009 16:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z najnowszego raportu organizacji Messaging Anti-Abuse Working Group wynika, że 12% wszystkich osób korzystających z maila odpowiada pozytywnie na oferty reklamowe przesyłane do nich w formie spamu.

Z najnowszego raportu organizacji Messaging Anti-Abuse Working Group wynika, że 12% wszystkich osób korzystających z maila odpowiada pozytywnie na oferty reklamowe przesyłane do nich w formie spamu.

MAAWG przeprowadziła 800 telefonicznych i internetowych ankiet z osobami w całych Stanach Zjednoczonych. Wykluczono ludzi, którzy korzystają ze skrzynek korporacyjnych. Dwie trzecie badanych stwierdziło, że posiada pewne doświadczenie w zakresie ochrony przez złośliwym oprogramowaniem. Większość uznała, że korzysta z filtrów antyspamowych.

82% miało świadomość istnienia botów oraz botnetów - z drugiej strony stosunkowo mała grupa obawiała się tego zagrożenia. 48% stwierdziło, że nigdy nie otworzyło niepożądanego maila. Niestety aż 12% naprawdę zainteresowało się jakąś spamową ofertą i próbowało kupić coś za pośrednictwem linków zawartych w takiej wiadomości.

17% z tej grupy przyznało, że popełniło błąd. 13% powiedziało, że nie miało tak naprawdę pojęcia co robi. 6% zżerała ciekawość - ci ludzie po prostu chcieli zobaczyć co się stanie. Wyniki te były korzystniejsze, gdy ludzi pytano przez mail. MAAWG wywnioskowała więc, że internauci nie lubią przyznawać się do takich głupot telefonicznie :).

Ankieta udowadnia, że działalność spamerska jest dużo bardziej opłacalna niż dotychczas sądzono. Wszyscy mieli świadomość, że w linki w mailach klika najwyżej ułamek procenta osób. Jest to opłacalne dlatego, że niechcianych wiadomości są miliardy. 12% to jednak spora grupa. Wielu reklamodawców marzy o tym, by taki odsetek użytkowników klikał w ich banery ;).

Źródło: ArsTechnica

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także