Istnieją ludzie, którzy próbują kupować coś przez spam. Naprawdę!

Z najnowszego raportu organizacji Messaging Anti-Abuse Working Group wynika, że 12% wszystkich osób korzystających z maila odpowiada pozytywnie na oferty reklamowe przesyłane do nich w formie spamu.

Fot. SXC
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

16.07.2009 16:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z najnowszego raportu organizacji Messaging Anti-Abuse Working Group wynika, że 12% wszystkich osób korzystających z maila odpowiada pozytywnie na oferty reklamowe przesyłane do nich w formie spamu.

MAAWG przeprowadziła 800 telefonicznych i internetowych ankiet z osobami w całych Stanach Zjednoczonych. Wykluczono ludzi, którzy korzystają ze skrzynek korporacyjnych. Dwie trzecie badanych stwierdziło, że posiada pewne doświadczenie w zakresie ochrony przez złośliwym oprogramowaniem. Większość uznała, że korzysta z filtrów antyspamowych.

82% miało świadomość istnienia botów oraz botnetów - z drugiej strony stosunkowo mała grupa obawiała się tego zagrożenia. 48% stwierdziło, że nigdy nie otworzyło niepożądanego maila. Niestety aż 12% naprawdę zainteresowało się jakąś spamową ofertą i próbowało kupić coś za pośrednictwem linków zawartych w takiej wiadomości.

17% z tej grupy przyznało, że popełniło błąd. 13% powiedziało, że nie miało tak naprawdę pojęcia co robi. 6% zżerała ciekawość - ci ludzie po prostu chcieli zobaczyć co się stanie. Wyniki te były korzystniejsze, gdy ludzi pytano przez mail. MAAWG wywnioskowała więc, że internauci nie lubią przyznawać się do takich głupot telefonicznie :).

Ankieta udowadnia, że działalność spamerska jest dużo bardziej opłacalna niż dotychczas sądzono. Wszyscy mieli świadomość, że w linki w mailach klika najwyżej ułamek procenta osób. Jest to opłacalne dlatego, że niechcianych wiadomości są miliardy. 12% to jednak spora grupa. Wielu reklamodawców marzy o tym, by taki odsetek użytkowników klikał w ich banery ;).

Źródło: ArsTechnica

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.