Jak błyskawicznie zrobić backup najważniejszych plików w Windowsie?
Wielu z nas tworzy kopie bezpieczeństwa ważnych plików. Często jest to bardzo żmudna procedura - szczególnie wtedy, gdy dane są rozsiane po różnych folderach systemowych. Jak się więc za to zabrać?
03.02.2011 16:16
Wielu z nas tworzy kopie bezpieczeństwa ważnych plików. Często jest to bardzo żmudna procedura - szczególnie wtedy, gdy dane są rozsiane po różnych folderach systemowych. Jak się więc za to zabrać?
Najprościej zainstalować darmowy program Backup Utility. Pozwala on na stworzenie kopii danych użytkownika zapisanych w katalogach takich jak Moje dokumenty czy Moja muzyka - wszystko to w jednym, bardzo prostym kroku:
Pola System operacyjny, Dysk twardy i Użytkownik są automatycznie wypełniane przez program.
Backup Utility pozwala na tworzenie kopii zapasowych danych z następujących folderów: Moje dokumenty, Moje obrazy, Moja muzyka, Moje filmy, Ulubione, Pobrane pliki, Pulpit i Outlook Express.
Oczywiście nie trzeba wybierać wszystkich wymienionych katalogów, jednak dobrą praktyką jest zaznaczenie każdej opcji. A to z tego względu, że ważne dokumenty zwykle nie są zapisywane przez użytkownika tylko w folderze Moje dokumenty, ale również w innych miejscach.
Kliknięcie Start uruchamia procedurę tworzenia kopii zapasowej. Pliki są kopiowane w ich oryginalnym formacie, co daje możliwość bezpośredniego, późniejszego dostępu do nich.
Wiąże się to oczywiście z zajęciem większej powierzchni dyskowej niż w przypadku kopii zapasowej, w której została zastosowana kompresja.
Źródło: ghacks