Jak błyskawicznie zrobić backup najważniejszych plików w Windowsie?

Backup (Fot. Flickr/Björn Söderqvist/Lic. CC by-sa)
Backup (Fot. Flickr/Björn Söderqvist/Lic. CC by-sa)
Mariusz Kosakowski

03.02.2011 16:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wielu z nas tworzy kopie bezpieczeństwa ważnych plików. Często jest to bardzo żmudna procedura - szczególnie wtedy, gdy dane są rozsiane po różnych folderach systemowych. Jak się więc za to zabrać?

Wielu z nas tworzy kopie bezpieczeństwa ważnych plików. Często jest to bardzo żmudna procedura - szczególnie wtedy, gdy dane są rozsiane po różnych folderach systemowych. Jak się więc za to zabrać?

Najprościej zainstalować darmowy program Backup Utility. Pozwala on na stworzenie kopii danych użytkownika zapisanych w katalogach takich jak Moje dokumenty czy Moja muzyka - wszystko to w jednym, bardzo prostym kroku:

Backup Utility (ghacks.net)
Backup Utility (ghacks.net)

Pola System operacyjny, Dysk twardy i Użytkownik są automatycznie wypełniane przez program.

Backup Utility pozwala na tworzenie kopii zapasowych danych z następujących folderów: Moje dokumenty, Moje obrazy, Moja muzyka, Moje filmy, Ulubione, Pobrane pliki, Pulpit i Outlook Express.

Oczywiście nie trzeba wybierać wszystkich wymienionych katalogów, jednak dobrą praktyką jest zaznaczenie każdej opcji. A to z tego względu, że ważne dokumenty zwykle nie są zapisywane przez użytkownika tylko w folderze Moje dokumenty, ale również w innych miejscach.

Kliknięcie Start uruchamia procedurę tworzenia kopii zapasowej. Pliki są kopiowane w ich oryginalnym formacie, co daje możliwość bezpośredniego, późniejszego dostępu do nich.

Wiąże się to oczywiście z zajęciem większej powierzchni dyskowej niż w przypadku kopii zapasowej, w której została zastosowana kompresja.

Źródło: ghacks

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)