Jak dostać zwrot pieniędzy za produkt kupiony na Allegro? (tak, to możliwe!)

Jak dostać zwrot pieniędzy za produkt kupiony na Allegro? (tak, to możliwe!)

Złoto (Fot. Flickr/Mykl Roventine/Lic. CC by)
Złoto (Fot. Flickr/Mykl Roventine/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski
18.11.2010 16:38

Kupiłeś właśnie na Allegro plecak na laptopa. Okazało się jednak, że komputer nijak się w nim nie mieści. Nie ma co panikować i rwać włosów z głowy! Sprawdź, co możesz w tej sytuacji zrobić.

Kupiłeś właśnie na Allegro plecak na laptopa. Okazało się jednak, że komputer nijak się w nim nie mieści. Nie ma co panikować i rwać włosów z głowy! Sprawdź, co możesz w tej sytuacji zrobić.

Ludzie coraz częściej robią zakupy w Internecie, niektórzy nie biorą innej opcji pod uwagę ;). Jednym z minusów zakupów w Sieci jest brak fizycznego kontaktu z produktem. Nie można go dotknąć, sprawdzić czy spełnia oczekiwania, a sama fotografia nie oddaje wszystkich cech.

Co zrobić w sytuacji, gdy buty, które nosi sam Jay Z okażę się za ciasne? ;) Zgodnie z art. 7. ustawy z 2 marca 2000 r. można je zwrócić! Kupującemu przysługuje bowiem prawo do odstąpienia od umowy, którą zawarł na odległość.

Może to zrobić składając oświadczenie, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Takie oświadczenie musi być przedstawione sprzedawcy do 10 dni, licząc od dnia wydania rzeczy lub gdy jest to usługa – od dnia jej zawarcia.

Takie oświadczenie powinno być złożone w formie pisemnej, można jest poświadczyć podpisem elektronicznym. Oświadczenie wyrażone w formie ustnej lub e-mailowej też jest wiążące. Jednak należy pamiętać, że forma pisemna jest bezpieczniejsza i stanowi dowód jeśli doszłoby do sporu w sądzie.

Powyższa zasada obowiązuje również na Allegro. Jest tylko jeden warunek: kupujący musi nabyć przedmiot korzystając z opcji Kup teraz. Jednak zgodnie z art. 16. par. 1. p. 10. ustawy prawo do zwrotu wygasa, gdy mamy do czynienia z umową sprzedaży z licytacji.

W przypadku gdy kupujący odstępuje od umowy, jest ona uważana za niezawartą, a klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Sprzedający musi zwrócić mu nawet koszty przesyłki (w obie strony) - twierdzi "Gazeta Prawna".

Klient odstępując od umowy płaci bowiem za przesyłkę przedmiotu, którego w rzeczywistości nie ma. Raz gdy zamawia towar, drugi raz gdy go odsyła. Zgodnie z art. 7. ust. 3. ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów można uważać, że kupujący nie ponosi żadnych kosztów związanych ze zwrotem towaru.

Aha, jeszcze jedno: wszystko co napisano powyżej odnosi się tylko do relacji przedsiębiorca - konsument. Ustawa nie obowiązuje, gdy sprzedającym jest prywatna osoba, dla której Allegro nie jest głównym źródłem utrzymania.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)