Jak rozwijają się serwisy społecznościowe?

Jak rozwijają się serwisy społecznościowe?

Fot. na lic. Creative Commons, Flickr/Luc Legay
Fot. na lic. Creative Commons, Flickr/Luc Legay
Artur Falkowski
26.02.2010 20:21

Jeszcze kilka lat temu serwisy społecznościowe były postrzegane przez internautów jedynie jako trend, chwilowa moda, która szybko przeminie. Stało się zupełnie odwrotnie. Facebook, Twitter, MySpace zmieniły oblicze internetu. Poniżej znajdziecie ciekawe informacje pochodzące z raportu opracowanego przez serwis PostRank. Niech fakty przemówią same za siebie.

Jeszcze kilka lat temu serwisy społecznościowe były postrzegane przez internautów jedynie jako trend, chwilowa moda, która szybko przeminie. Stało się zupełnie odwrotnie. Facebook, Twitter, MySpace zmieniły oblicze internetu. Poniżej znajdziecie ciekawe informacje pochodzące z raportu opracowanego przez serwis PostRank. Niech fakty przemówią same za siebie.

Zdecydowanie najistotniejszą zmianą jest zwiększenie liczby użytkowników serwisów społecznościowych. Podczas gdy w 2007 roku dołączyło do nich 342 miliony osób, w ubiegłym było to już 588 milionów.

Zmieniło się również podejście do user generated content. Jeszcze w 2007 roku 82% dyskusji na temat postów, zdjęć i filmów wrzucanych przez użytkowników odbywało się w miejscu, w którym te zostały zamieszczone. Obecnie proporcje uległy drastycznej zmianie. Aż 66% dyskusji odbywa się poza stroną źródłową (a więc na blogach, Diggu, Wykopie i im podobnych).

Nie mniejsze zmiany dotyczą proporcji pomiędzy treścią własną a omawianiem cudzej. O ile dwa lata temu ludzie skłaniali się raczej ku dodawaniu czegoś od siebie, obecnie preferują bazowanie na pracy kogoś innego. Nawiązują do niej, komentują, piszą wpisy na Twitterze.

Ciekawie wyglądają też statystyki samych serwisów społecznościowych. Co minutę na Twitterze pojawia się 6000 wpisów, 200 komentarzy na WordPressie i 150 pozycji na Diggu.

Ważną rolę, jaką pełnią serwisy społecznościowe w dzisiejszej kulturze podkreśla też fakt, że profile firm, filmów i konkretnych produktów na Facebooku czy Twitterze nie są już niczym wyjątkowym, a producenci telefonów, konsol i sprzętu elektronicznego prześcigają się w pomysłach na to, by jak najlepiej zaimplementować obsługę wspomnianych serwisów w swoich produktach.

Źródło: Flowtown

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)