Jak według Microsoftu będzie wyglądała nasza przyszłość? [wideo]

Strona głównaJak według Microsoftu będzie wyglądała nasza przyszłość? [wideo]
28.10.2011 19:00
Jak według Microsoftu będzie wyglądała nasza przyszłość? [wideo]
Marek Maruszczak
Marek Maruszczak

Gigant z Redmont co jakiś czas informuje nas jak według niego będzie wyglądał rozwój technologii i ich wpływ na nasze codzienne życie. Tym razem dowiemy się, że będzie bardzo dotykowo i nowocześnie, ale nie stracimy wcale kontaktu z naturą.

Gigant z Redmont co jakiś czas informuje nas jak według niego będzie wyglądał rozwój technologii i ich wpływ na nasze codzienne życie. Tym razem dowiemy się, że będzie bardzo dotykowo i nowocześnie, ale nie stracimy wcale kontaktu z naturą.

W każdym nagraniu prezentującym wizję przyszłości według Microsoftu, mamy do czynienia z wszechobecnymi panelami dotykowymi. Czy to dobrze? Nie jestem do końca przekonany (choćby ze względów sanitarnych), ale film wygląda ciekawie.

W codziennym życiu za kilka lub kilkanaście lat łatwo zauważyć ulepszone wersje opracowanych przez Microsoft technologii. Surface będzie dostępne na niemal każdej powierzchni i w dowolnym rozmiarze. Jednym z najciekawszych przykładów zastosowania tej technologii, jaki miałem okazję oglądać była przezroczysta lodówka. Każdy, kto ma nawyk częstego otwierania lodówki i sprawdzania, czy nie pojawiło się w niej coś smacznego, doceni to rozwiązanie.

Obsługa gestów rodem z Kinecta również znajdzie zastosowanie w przyszłości, ale tym razem nie tylko jako rozrywka. Wygląda na to, że komputerowe interfejsy rodem z raportu mniejszości na dobre zagoszczą w naszych biurach.

Nagranie jest ciekawe, a gadżety w nim pokazane bardzo ładne, ale właściwie jedyną nowością i prawdziwie zaskakującym elementem była fizyczna klawiatura. Jestem przywiązany do takiej formy sterowania komputerem, ale nie spodziewałem się, że pojawi się w tak silnie dotykowym środowisku.

Na koniec, to co spodobało mi się najbardziej, czyli wielka zielona ściana w pomieszczeniu biurowym. Pewnie to tylko chwyt marketingowy, ale efekt jest świetny.

Źródło: Gizmodo

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)