Jak zostać gwiazdą Internetu? Dwóch Rosjan za 3000 złotych stworzyło od zera bogatego celebrytę

Jak zostać gwiazdą Internetu? Dwóch Rosjan za 3000 złotych stworzyło od zera bogatego celebrytę22.10.2016 03:28
Jak zostać gwiazdą Internetu? Dwóch Rosjan za 3000 złotych stworzyło od zera bogatego celebrytę
Źródło zdjęć: © Fot. [Depositphotos/prometeus](http://pl.depositphotos.com/70192031/stockphotomafiapeople.html)

Skąd biorą się gwiazdy Internetu? Poza postaciami, które ciężko pracują na swój sukces, są takie, które pojawiają się znikąd. To – wbrew pozorom – całkiem proste.

Tańczący dziadek

Kilka tygodni temu sporą popularność zdobył klip, przedstawiający dziarskiego dziadka o sylwetce, której mógłby pozazdrościć niejeden 20-latek, tańczącego na obok basenu z piękną kobietą.

„Dziadkiem” okazał się 49-letni Włoch, Gianluca Vacchi, mający obok wysportowanego ciała i jachtu również miliony euro na koncie, a także udziały we włoskim koncernie Industria Macchine Automatiche. I - co zapewne pozostaje bez żadnego związku z powyższym - imponującą listę bliskich przyjaciółek, na której znalazła się Jennifer Lopez, modelka Nina Seničar i panteon telewizyjnych, urodziwych gwiazdek mniejszego kalibru.

Popularność tego i innych klipów, które Gianluca Vacchi regularnie wrzuca do Sieci, nie pozostawiały wątpliwości, że ludzie lubią podglądać życie bogaczy – zwłaszcza takich, którzy dowodzą, że choć czasu nie da się zatrzymać, to jednak można go całkiem nieźle oszukiwać.

Własnego, dziarskiego dziadka, postanowili wykreować od zera dwaj rosyjscy marketingowcy, Roman i Misza, a opis całego przedsięwzięcia przetłumaczył na polski i opublikował Konstantin Kanin.

Rosyjska mistyfikacja

Roman i Misza postawili przed sobą ambitne zadanie: stworzenie gwiazdy Internetu przy możliwie niskich nakładach – może nie bezkosztowo, ale jak najtaniej. Początek ich akcji to wymyślenie odpowiedniej postaci. Z 10 zaproponowanych wizerunków wybrali w końcu 65-latka z ciętym językiem i zamiłowaniem do sportu i pięknych kobiet.

15 min wyszukiwania na Vkontakte i znajdujemy idealnego dziadka, który wynajmuje kawalerkę w Chimkach, żyje na emeryturze i choć jest daleki od wizerunku bogacza, ale świetnie i świeżo wygląda. Następnego wieczoru siedzimy na Patriarszych Prudach, opowiadamy dziadkowi nasz szalony pomysł i oferujemy minimalne wynagrodzenie, jako dodatek do emerytury, za które w każdą sobotę ma spędzić kilka godzin na sesji zdjęciowej razem z nami.

W kolejnych dniach pomysłodawcy całej akcji kupują dobre ubrania i fotografują emeryta w drogim samochodzie, restauracji i sklepie. Później zakładają konto na Instagramie i wrzucają tam zrobione fotki.

398241255148761550
Źródło zdjęć: © Instagram.com/borisbork

Popularność jak kula śnieżna

Po dwóch tygodniach mają 10 zdjęć i wykupują kilka reklam w popularnym w rosyjskojęzycznym Internecie serwisie społecznościowym VK – to wystarcza, by profil szykownego emeryta wzbudzi zainteresowanie. Użytkownicy zaczynają go obserwować, a zainteresowanie zaczyna samo się napędzać.

Na przełomie 8000 subskrybentów w ciągu tygodnia zapraszają „nas” do Pierwszego Kanału (stacja telewizyjna, ma największy zasięg w Rosji — KK) jako jakiegoś eksperta, do stacji „Rossija” (druga wg zasięgu stacja telewizyjna — KK), żeby zrobić reportaż o szczęśliwej starości; do 5 stacji radiowych i na jeden publiczny występ. Do Borysa zgłaszają się marki odzieży z ofertami, by zagrać w reklamie, i odebrać ich produkty jako prezenty. W Instagram Direct codziennie przychodzi około 30 wiadomości od młodych ludzi, proponujących swoje pomysły na biznes. I dziewczyny, które skusiły się na post o darmowej podróży do Europy i decydują się nie tracić takiej możliwości.

Od udawanej do prawdziwej gwiazdy

To jednak nie koniec. Pomysłodawcy całej akcji wspominają, że z czasem popularność ich wykreowanej od zera postaci stała się na tyle duża, że z rozmowami na temat dziarskiego dziadka spotykali się np. przy barze w knajpie. Najlepsze było jednak przed nimi:

Zobaczyłem nowy teledysk Therr Maitz i w pewnym momencie w kadrze pojawił się kto? Dokładnie. Nasz Borys. Który pewnie polubił być w centrum uwagi, i zdecydował się kontynuować karierę w reklamach i teledyskach.

Therr Maitz – My Love Is Like

Ile kosztuje sława?

W ten właśnie sposób fikcyjna gwiazda stała się gwiazdą prawdziwą. No, może nie gwiazdą, a wschodzącą gwiazdką, ale jednak – jak na postać wymyśloną od zera – robiącą całkiem niezłą karierę. Koszt całej akcji, czyli w praktyce koszt ubrań, wynajęcia samochodu i kilku posiłków w restauracjach, Roman i Misza oszacowali na 50 tys. rubli. Przy obecnym kursie to nieco poniżej 3200 złotych.

To cena, za jaką można kupić sobie sławę i przekuć ją w realne korzyści. To zarazem świetny przykład tego, jak ogromne możliwości kreowania celebrytów daje Internet. Wystarczy odrobina sprytu, by postać bez żadnego dorobku, z zerowymi osiągnięciami, wyciągnięta wprost z kapelusza, stała się z dnia na dzień kimś rozpoznawalnym, zapraszanym do telewizji czy na różne wydarzenia.

Sądząc po wypowiedziach lansowanych również i przez polskie media, nikomu nieznanych gwiazd i gwiazdeczek, w ich najgłębszych myślach często można brodzić, nie zamoczywszy nawet kostek. Można to krytykować, ale do popularności celebrytów - wydmuszek przywykliśmy już chyba na tyle, że mało komu to przeszkadza.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)