Japończycy udoskonalają studio telewizyjne
Można by pomyśleć, że w dobie telewizji w wysokiej rozdzielczości, dźwięku przestrzennego i innych cudów techniki niewiele jest do zmienienia jeśli idzie o pracę dziennikarzy telewizyjnych. A jednak. Japoński nadawca NHK wprowadza stanowiska pracy swoich żurnalistów w XXI wiek.
22.08.2008 12:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Można by pomyśleć, że w dobie telewizji w wysokiej rozdzielczości, dźwięku przestrzennego i innych cudów techniki niewiele jest do zmienienia jeśli idzie o pracę dziennikarzy telewizyjnych. A jednak. Japoński nadawca NHK wprowadza stanowiska pracy swoich żurnalistów w XXI wiek.
Pierwszą zmianą NHK jest zautomatyzowanie systemu kamer. Koniec z kierowaniem ich ręką. Dzisiaj wystarczy podłączyć kamery do komputera, który zajmie się ich ustawieniem. System umie nawet kalibrować ustawienie podległych mu zabawek, jeśli uchwycone przez nie ujęcia będą podobne do tych z kamer sterowanych nadal ręcznie.
Druga zmiana to zmodyfikowana wersje blueboxa. Niebieska czy zielona ściana to w dzisiejszych studiach filmowych nic nadzwyczajnego. Nakłada się na nią tło np. przy prognozie pogody.
Okrąg wokoło obiektywu kamery emituje podczerwień, która odbija się od paneli za prezenterkami. Światło to jest zauważane przez kamerę podczerwieni zamontowaną do obiektywu – pisze Jacek z IDG. *Komputer korzysta z tego obrazu aby dokładnie połączyć grafikę komputerową z filmowanymi postaciami. *
Jak więc widać studia, które aktualnie oglądamy mogą za kilkadziesiąt lat wydawać się tak zabawne jak te, które widzimy na kronikach filmowych z połowy ubiegłego wieku.
Źródło: IDG • Wikipedia • PL Wikipedia