Japoński manekin będzie straszył na sklepowych wystawach [wideo]
05.02.2012 16:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Specjaliści od marketingu szukają coraz lepszych sposobów na dotarcie do klienta. Wydaje się, że interaktywna reklama jest przyszłością i może zainteresować potencjalnych konsumentów zmęczonych tradycyjną formą. Japońscy naukowcy postanowili zmierzyć się z tym problemem na swój dziwaczny sposób.
Specjaliści od marketingu szukają coraz lepszych sposobów na dotarcie do klienta. Wydaje się, że interaktywna reklama jest przyszłością i może zainteresować potencjalnych konsumentów zmęczonych tradycyjną formą. Japońscy naukowcy postanowili zmierzyć się z tym problemem na swój dziwaczny sposób.
Niektórzy uważają, że manekiny same w sobie są trochę przerażające. Rzeczywiście, jest coś niepokojącego w realistycznie wyglądających podobiznach człowieka, które łypią na przechodniów z witryn sklepowych. Jakby tego było mało japoński dom towarowy Takashimiya postanowił zainteresować klientów "żywymi" manekinami. W sam raz na zakupowy szał w Walentynki.
Ruszający się manekin to tak naprawdę robot stworzony przez znanego naukowca - Hiroshiego Ishiguro. Realistycznie wyglądająca maszyna potrafi rozglądać się, zajmować się sobą, ziewać, mrugać oczami i wykonywać jeszcze kilka nieznacznych ruchów. To wszystko jednak nie zmniejsza wrażenia, jakbyśmy oglądali scenę rodem z The Ring, lub innego japońskiego horroru.
Zobacz także
Na poniższym filmiku możecie zobaczyć prezentacje dziwacznego robota. Tylko czemu mam wrażenie, że w Japonii taki pomysł mógłby się sprawdzić i zyskać sporą popularność?
Android Mannequin Shop Display - ShiftEast.com
Źródło: engadget.com