Kampania Philips Obsessed with Sound z nagrodą Yellow Pencil podczas 2012 D&AD Awards [wideo]
Wysiłki firmy Philips w promocji własnego sprzętu hi-fi zostały docenione. Interaktywna kampania Obsessed with Sound zdobyła tytuł Yellow Pencil w czasie tegorocznej edycji D&AD Awards.
Wysiłki firmy Philips w promocji własnego sprzętu hi-fi zostały docenione. Interaktywna kampania Obsessed with Sound zdobyła tytuł Yellow Pencil w czasie tegorocznej edycji D&AD Awards.
Trzeba przyznać, że Philips wykazał się sporą inwencją, a właściwie nie tyle sam Philips, co zatrudniona firma reklamowa - agencja Tribal DDB Amsterdam, Philips sfinansował całe przedsięwzięcie. Koszty pewnie spore, ale nagroda Yellow Pencil w kategorii Sound Design & Use of Music for Websites & Digital Design zdobyta.
Aby reklama mogła powstać, zaangażowano istniejącą od 1945 r., holenderską jazzowo-popową Metropole Orchestra (nid. Metropole Orkest), prowadzoną przez 4-krotnego zdobywcę Grammy Vince’a Mendozę. W nagraniu wzięło udział 51 muzyków.
Poza tym swych talentów w powstaniu Philips Obsessed with Sound użyczyli producent U2 Steve Lillywhite, specjalizujący się w muzyce filmowej Geoff Foster – główny inżynier dźwięku Air Studios oraz saksofonista jazzowy Benjamin Herman. Osobą, której pominąć nie można, jest Jules Buckley. Skomponował on utwór do Obsessed with Sound pt. "I’m No Prototype" i w nagraniu zastąpił Mendozę w roli dyrygenta. Chwytliwy instrumentalny kawałek w stylistyce ścieżek dźwiękowych z filmów o agencie 007.
Reklamy przeważnie upiększają rzeczywistość. W Obsessed with Sound Philips obrał inną ścieżkę. Oglądanie reklamy jest tym przyjemniejsze i pełniejsze, im lepszym zestawem stereo się dysponuje.
Po wejściu na internetową stronę kampanii Philips Obsessed with Sound ukazuje się interaktywny ekran. Jest na nim Metropole Orchestra grającą I’m No Prototype w 2 możliwych ujęciach. W ogólnym widać i słychać wszystkich muzyków jednocześnie.
Drugi tryb jest interaktywny. U dołu ekranu wszyscy muzycy i ich instrumenty podzieleni są na sekcje i oznaczeni kolorowymi kropkami. Gdy kliknie się na dowolną kropkę, wyświetla się dossier wybranej osoby. Muzycznie na pierwszym planie eksponowany jest dźwięk właśnie jej instrumentu. O ile akurat w tym momencie gra. Inaczej trzeba poczekać. Im lepszym sprzętem stereo dysponuje użytkownik, tym większa przyjemność z zabawy z Philips Obssesed with Sound.
Philips nie ukrywa, że kampanię Obssesed with Sound wykorzystał głównie do promocji swoich głośników i słuchawek z serii Fidelio - silnie promowanej podczas targów CES 2012.
Źródło: creativity-online.com, Philips Sound