"Kerfuś" podbija Carrefour. Wozi się po sklepie, sprzedając chipsy i napoje
Na TikToku pojawiło się nagranie z robotem o kociej buźce, który jeździ po Carrefourze sprzedając klientom sklepu chipsy Lay’s i napoje Pepsi. Wdrożenie tego technologicznego rozwiązania ma na celu rozwój doświadczeń zakupowych polskich konsumentów.
27.09.2022 16:48
Carrefour, wspólnie ze swoim partnerem strategicznym PepsiCo, rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny z użyciem nowoczesnych samojezdnych eRobotów. Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi i chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie.
− Jako jeden z liderów branży spożywczej staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na ustach konsumentów – wyjaśnia Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w PepsiCo Polska.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Roboty sklepowe
Nagrania z jednym z robotów obiegło niedawno TikToka. Widać na nim autonomiczną maszynę przypominającą stojak na napoje, która jeździ po sklepie oferując klientom co nieco na ugaszenie pragnienia. "Kerfuś" – bo tak nazwano robota – ma elektroniczny ekran, na którym wyświetlają się wielkie kocie oczy i niewinny uśmieszek.
Oba eRoboty "Kerfuś" zostały opatrzone brandingiem Pepsi oraz Lay’s, aby zachęcać klientów Carrefour do zakupu produktów obu marek. Urządzenia nie służą jednak jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają również za zadanie zaciekawić konsumentów robiących zakupy i przekonać ich do wejścia z nimi w interakcję. Roboty są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek i w pobliżu przeszkód.
– Celem Carrefour jest stałe podnoszenie komfortu zakupów naszych klientów. W tym celu wdrażamy innowacyjne narzędzia sprzedażowe oraz promocyjne. Nowe interaktywne eRoboty "Kerfuś" to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wdrożyliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki – stwierdził Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.
Konrad Siwik, dziennikarz Gadżetomanii