Kindle Paperwhite – nowy czytnik Amazonu ma podświetlany ekran!

Kindle Paperwhite – nowy czytnik Amazonu ma podświetlany ekran!

CEO Amazonu, Jeff Bezos, prezentuje nowy czytnik Kindle Paperwhite (Fot. NYDailyNews.com)
CEO Amazonu, Jeff Bezos, prezentuje nowy czytnik Kindle Paperwhite (Fot. NYDailyNews.com)
Łukasz Michalik
07.09.2012 09:00, aktualizacja: 10.03.2022 13:02

W Los Angeles dobiegła końca konferencja Amazonu, na której Jeff Bezos oprócz m.in. Kindle’a Fire HD zaprezentował nowy model najpopularniejszego czytnika e-booków na świecie. Przy okazji Jeff wyjaśnił, skąd wzięła się umiarkowana cena nowego czytnika, i zdradził, na czym zarabia Amazon.

W Los Angeles dobiegła końca konferencja Amazonu, na której Jeff Bezos oprócz m.in. Kindle’a Fire HD zaprezentował nowy model najpopularniejszego czytnika e-booków na świecie. Przy okazji Jeff wyjaśnił, skąd wzięła się umiarkowana cena nowego czytnika, i zdradził, na czym zarabia Amazon.

Czytniki e-booków, mimo swoich oczywistych zalet, nie są doskonałe - po zapadnięciu zmroku, podobnie jak papierowe książki, wymagają zewnętrznego źródła światła. Z problemem próbowano sobie radzić, oferując różnego rodzaju etui z diodowym oświetleniem albo doczepiane do czytników miniaturowe lampki, jednak był to tylko półśrodek.

Zaprezentowany w Los Angeles Kindle piątej generacji - Paperwhite - rozwiązuje ten problem i ma długo wyczekiwaną funkcję podświetlania ekranu, choć precyzyjniejsze będzie tu słowo „oświetlanie”. Światło jest skierowane na ekran i w przeciwieństwie do np. tabletów nie świeci spod niego prosto w oczy.

Nazwa zobowiązuje i, podobnie jak w reklamie proszku do prania, biel Kindle’a będzie jeszcze bielsza, co zdaniem Bezosa skutkuje poprawą kontrastu o 25 proc. Wzrosła również rozdzielczość 6-calowego, dotykowego ekranu – Kindle Paperwhite oferuje 212 pikseli na cal (Kindle Touch – 167 PPI), czyli 1024 × 768. Czytnik jest przy tym lekki i smukły. Przy wadze 225 gramów ma 9,1 mm grubości.

Bielsza biel nowego Kindle'a (Fot. The Verge)
Bielsza biel nowego Kindle'a (Fot. The Verge)

Mimo niewielkich gabarytów i podświetlania akumulator Paperwhite’a ma wystarczyć na 8 tygodni korzystania z urządzenia. Brzmi nieźle, ale trzeba poczekać na testy weryfikujące, jak bardzo czytanie w nocy skróci czas pracy gadżetu.

Nowy czytnik będzie oferowany w dwóch wersjach – model z WiFi będzie kosztował 119, a z dodatkowym modułem 3G 179 dol. Za urządzenia bez reklam zapłacimy dodatkowo 20 dolarów więcej, a nowe czytniki trafią na amerykański rynek 1 października.

Jak wspomniałem na początku, Jeff Bezos wyjaśnił również, czemu zawdzięczamy stosunkowo niskie ceny czytników. Zasada jest prosta: jak głosił jeden ze slajdów, Amazon chce zarabiać nie wtedy, gdy klienci kupują jego urządzenia, ale gdy ich używają.

Amazon podsumowuje swój model biznesowy (Fot. The Verge)
Amazon podsumowuje swój model biznesowy (Fot. The Verge)
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)