Kontroluj gry i programy za pomocą mięśni, bez dodatkowego kontrolera!

Czy gry można kontrolować za pomocą podpiętych do mięśni kabli? Okazuje się, że tak, ale czy wówczas wciąż pozostaniemy ludźmi, czy może zamienimy się w żywe, chodzące, jedzące i... sami-wiecie-co-robiące, kontrolery?

wow
wow
Mateusz Gajewski

28.10.2009 08:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czy gry można kontrolować za pomocą podpiętych do mięśni kabli? Okazuje się, że tak, ale czy wówczas wciąż pozostaniemy ludźmi, czy może zamienimy się w żywe, chodzące, jedzące i... sami-wiecie-co-robiące, kontrolery?

Film wideo, który Wam zaprezentujemy, został opublikowany podczas sympozjum ACM, poświęconego interfejsom użytkownika, zarówno od strony oprogramowania i możliwości techniki. Autorem dzieła jest dr Scott Saponas, absolwent Uniwersytetu Stanu Washington. Postanowił on zbudować specjalny system, w skład którego wchodzi program komputerowy oraz odpowiednie oprzyrządowanie. System rozpoznaje ruch mięśni i jednocześnie uruchamia przypisane do danego ruchu programy lub funkcje.

Jak pokazano na wideo może to mieć zastosowanie zarówno przy grach wideo, jak i w przypadku bezprzewodowej obsługi urządzeń w trakcie wykonywania różnego rodzaju czynności, jak np. bieganie czy przenoszenie przedmiotów. Za pomocą mięśni, podpiętych do przygotowanego programu, możemy wówczas sterować funkcjami odtwarzacza mp3, czy pilota do samochodu.

UIST'09: Enabling Always-Available Input with Muscle-Computer Interfaces

Źródło: kotaku

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.