Kontroluj gry i programy za pomocą mięśni, bez dodatkowego kontrolera!
Czy gry można kontrolować za pomocą podpiętych do mięśni kabli? Okazuje się, że tak, ale czy wówczas wciąż pozostaniemy ludźmi, czy może zamienimy się w żywe, chodzące, jedzące i... sami-wiecie-co-robiące, kontrolery?
28.10.2009 08:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czy gry można kontrolować za pomocą podpiętych do mięśni kabli? Okazuje się, że tak, ale czy wówczas wciąż pozostaniemy ludźmi, czy może zamienimy się w żywe, chodzące, jedzące i... sami-wiecie-co-robiące, kontrolery?
Film wideo, który Wam zaprezentujemy, został opublikowany podczas sympozjum ACM, poświęconego interfejsom użytkownika, zarówno od strony oprogramowania i możliwości techniki. Autorem dzieła jest dr Scott Saponas, absolwent Uniwersytetu Stanu Washington. Postanowił on zbudować specjalny system, w skład którego wchodzi program komputerowy oraz odpowiednie oprzyrządowanie. System rozpoznaje ruch mięśni i jednocześnie uruchamia przypisane do danego ruchu programy lub funkcje.
Jak pokazano na wideo może to mieć zastosowanie zarówno przy grach wideo, jak i w przypadku bezprzewodowej obsługi urządzeń w trakcie wykonywania różnego rodzaju czynności, jak np. bieganie czy przenoszenie przedmiotów. Za pomocą mięśni, podpiętych do przygotowanego programu, możemy wówczas sterować funkcjami odtwarzacza mp3, czy pilota do samochodu.
UIST'09: Enabling Always-Available Input with Muscle-Computer Interfaces
Źródło: kotaku