Kontroluj gry i programy za pomocą mięśni, bez dodatkowego kontrolera!

Kontroluj gry i programy za pomocą mięśni, bez dodatkowego kontrolera!

wow
wow
Mateusz Gajewski
28.10.2009 08:37

Czy gry można kontrolować za pomocą podpiętych do mięśni kabli? Okazuje się, że tak, ale czy wówczas wciąż pozostaniemy ludźmi, czy może zamienimy się w żywe, chodzące, jedzące i... sami-wiecie-co-robiące, kontrolery?

Czy gry można kontrolować za pomocą podpiętych do mięśni kabli? Okazuje się, że tak, ale czy wówczas wciąż pozostaniemy ludźmi, czy może zamienimy się w żywe, chodzące, jedzące i... sami-wiecie-co-robiące, kontrolery?

Film wideo, który Wam zaprezentujemy, został opublikowany podczas sympozjum ACM, poświęconego interfejsom użytkownika, zarówno od strony oprogramowania i możliwości techniki. Autorem dzieła jest dr Scott Saponas, absolwent Uniwersytetu Stanu Washington. Postanowił on zbudować specjalny system, w skład którego wchodzi program komputerowy oraz odpowiednie oprzyrządowanie. System rozpoznaje ruch mięśni i jednocześnie uruchamia przypisane do danego ruchu programy lub funkcje.

Jak pokazano na wideo może to mieć zastosowanie zarówno przy grach wideo, jak i w przypadku bezprzewodowej obsługi urządzeń w trakcie wykonywania różnego rodzaju czynności, jak np. bieganie czy przenoszenie przedmiotów. Za pomocą mięśni, podpiętych do przygotowanego programu, możemy wówczas sterować funkcjami odtwarzacza mp3, czy pilota do samochodu.

UIST'09: Enabling Always-Available Input with Muscle-Computer Interfaces

Źródło: kotaku

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)