Kreatywne strony błędu 404 - pomoc w poszukiwaniach zaginionych osób
Strony błędu 404 wyświetlające się po wpisaniu błędnego adresu to zazwyczaj jedynie techniczny komunikat zawierający informację o błędzie. Kilka polskich serwisów udowodniło, że nawet stronę błędu można wykorzystać nie tylko w ciekawy, ale również pożyteczny sposób.
05.03.2012 09:00
Strony błędu 404 wyświetlające się po wpisaniu błędnego adresu to zazwyczaj jedynie techniczny komunikat zawierający informację o błędzie. Kilka polskich serwisów udowodniło, że nawet stronę błędu można wykorzystać nie tylko w ciekawy, ale również pożyteczny sposób.
Nie wszystkie strony błędu 404 to nudny komunikat. Przykłady kreatywnych rozwiązań możecie zobaczyć m.in. w tym artykule, jednak takie serwisy jak Onet, Demotywatory czy Zumi postanowiły pójść o krok dalej. Zamiast zabawnego obrazka czy żartu na stronie błędu 404 umieściły coś znacznie ciekawszego.
Poza komunikatem, że strona nie została znaleziona, pokazują się tam zdjęcia osób poszukiwanych przez fundację ITAKA i link do strony organizacji, która od 1999 roku zajmuje się poszukiwaniami osób zaginionych. Jak stwierdziła Anna Dziurka, prezes fundacji:
Poprzez tę kampanię chcemy zwrócić uwagę na problem zaginięć w Polsce oraz zachęcić internautów do wsparcia naszych działań. Kluczowe dla poszukiwań jest jak najszybsze rozpowszechnienie wizerunku osoby zaginionej, co umożliwia właśnie Internet.
W akcji, która potrwa do kwietnia, biorą udział również Gazeta.pl, NetSprint.pl i AdKontekst.pl, jednak mogą się do niej dołączyć również inne witryny. Pomysłodawcom kampanii, agencji Max Weber, należą się duże brawa za kreatywne wykorzystanie strony błędu.
Źródło: Media2