KRRiT w sprawie Facebooka

Jeszcze o tym nie pisałem, a warto, bo o pomysłach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na zakazywanie odsyłania do Facebooka było głośno. Aż tak źle na szczęście nie będzie.

KRRiT w sprawie Facebooka
Szymon Adamus

Jeszcze o tym nie pisałem, a warto, bo o pomysłach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na zakazywanie odsyłania do Facebooka było głośno. Aż tak źle na szczęście nie będzie.

W pierwszym akapicie oficjalnego oświadczenia Rady znalazł się, że obecność nadawców w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Dzięki Bogu, że to zostało powiedziane. Chociaż nadawcy publiczni powinni uważać na swoją promocję w takich sieciach.

Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych). Nie powinni odsyłać odbiorcy do umieszczonych w Internecie treści niezbędnych do zrozumienia audycji.

Powiadamianie na antenie o obecności w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji, a nie reklamy czy promocji danego serwisu.

KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy.

Od strony popularności na Facebooku kwestia jest póki co mało znacząca. TVP.pl ma na Facebooku zaledwie nieco ponad 9000 fanów, TVP1 - około 5500. Dość słabo, jak na nadawcę ogólnopolskiego.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.