KRRiT w sprawie Facebooka

KRRiT w sprawie Facebooka05.05.2011 10:09
KRRiT w sprawie Facebooka
Szymon Adamus

Jeszcze o tym nie pisałem, a warto, bo o pomysłach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na zakazywanie odsyłania do Facebooka było głośno. Aż tak źle na szczęście nie będzie.

Jeszcze o tym nie pisałem, a warto, bo o pomysłach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na zakazywanie odsyłania do Facebooka było głośno. Aż tak źle na szczęście nie będzie.

W pierwszym akapicie oficjalnego oświadczenia Rady znalazł się, że obecność nadawców w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Dzięki Bogu, że to zostało powiedziane. Chociaż nadawcy publiczni powinni uważać na swoją promocję w takich sieciach.

Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w Internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych). Nie powinni odsyłać odbiorcy do umieszczonych w Internecie treści niezbędnych do zrozumienia audycji.

Powiadamianie na antenie o obecności w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji, a nie reklamy czy promocji danego serwisu.

KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy.

Od strony popularności na Facebooku kwestia jest póki co mało znacząca. TVP.pl ma na Facebooku zaledwie nieco ponad 9000 fanów, TVP1 - około 5500. Dość słabo, jak na nadawcę ogólnopolskiego.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)