Lewitujące pociągi. Czy to przyszłość kolei w Polsce?

To pierwsze na świecie rozwiązanie pozwalające na wdrożenie lewitacyjnej kolei magnetycznej na istniejących torach. Za innowacje odpowiedzialna jest polska firma Nevomo, która rozwija technologię MagRail - rozwiązanie umożliwia unoszenie się pociągów nad torami.

Technologia MagRail zrewolucjonizuje kolej?Technologia MagRail zrewolucjonizuje kolej?
Źródło zdjęć: © nevomo.tech
oprac.  JWA

Polska firma Nevomo chce dokonać rewolucji w transporcie kolejowym dzięki technologii innowacji jaka jest MagRail. Przełomowa technologia pozwala na unoszenie się pociągów nad torami, co mogłoby diametralnie zmienić sposób podróżowania i odmienić na zawsze wygląd kolei. MagRail to pierwsze na świecie rozwiązanie, które można zastosować na istniejących torach bez potrzeby ich modernizacji, co przekłada się na minimalizowanie potencjalnych nakładów finansowych.

MegRail odznacza się na tle podobnych rozwiązań

Technologia MagRail jest konkurencyjna w stosunku do tradycyjnych systemów Maglev, głównie ze względu na niższe koszty wdrożenia. Dzięki możliwości wykorzystania obecnych szlaków kolejowych, nie ma potrzeby budowy nowych linii. To czyni tę technologię bardziej ekonomiczną i ekologiczną.

Pociąg lewitował nad torami

Podczas testów w Nowej Sarzynie, pociąg osiągnął prędkość 80 km/h, co pozwoliło na uzyskanie efektu lewitacji na wysokości 20 mm nad torami. To pokazuje potencjał technologii MagRail w zakresie zwiększenia efektywności i pojemności pasażerskiej, eliminując potrzebę stosowania lokomotywy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test piekarnika Amica Piekarnik do zabudowy ED975398BA+ X-TYPE STEAM P Amica

Koszty implementacji MagRail są znacznie niższe w porównaniu do innych projektów kolejowych. Dla porównania, budowa japońskiej trasy Shinkansen kosztuje 160 mln euro za kilometr, a chińska kolej Transrapid 50 mln euro za kilometr. Natomiast drożenie polskiej technologii MagRail to zaledwie ok. 10 mln euro za kilometr.

Pojedziemy nawet 550 km/h

MagRail dąży do uruchomienia pociągów poruszających się z prędkościami od 300 do 550 km/h. Trwają prace nad ulepszeniem wydajności energetycznej, co pozwoli na osiągnięcie bezemisyjnych i szybkich podróży. Zastosowanie rozwiązania może okazać się kluczowe dla przyszłości transportu kolejowego i może znacząco wpłynąć na ilość połączeń krajowych jak i tych zagranicznych.

Technologia MagRail może być przełomem w transporcie. Sprawny system, który umożliwia bezdotykowe poruszanie się pociągu nad torami to sprawne, ekologiczne i ekonomiczne rozwiązanie dla kolei. Dzięki możliwości integracji z istniejącymi liniami, MagRail ma szansę stać się standardem w przyszłości.

Wybrane dla Ciebie

Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek