LG SUPER UHD - nowa linia telewizorów debiutuje na CES 2016
Portfolio telewizorów LG 4K zostało właśnie rozszerzone o cztery zaawansowane technologicznie modele zamknięte w bardzo smukłych obudowach LG Ultra Slim.
Najwyżej pozycjonowane nowości to telewizory UH9500 (65 cali) i UH9550 (86 cali). Mają one najlepsze na rynku panele IPS, które wsparto kilkoma kluczowymi technologiami:
- True Black Panel - autorska technologia LG, która redukuje refleksy i zwiększa kontrast wyświetlanego obrazu;
- Contrast Maximize - tryb, który dzięki wyraźnemu rozróżnieniu obiektów znajdujących się na pierwszym planie od tych w tle, pozwala uzyskać wysoką głębię obrazu;
- HDR Plus - rozwiązanie dbające o to, by wyświetlany obraz jak najwierniej odzwierciedlał rzeczywistość;
- LG ULTRA Luminance - technologia zwiększająca kontrast pomiędzy ciemnymi i jasnymi obszarami, co pozwala uzyskać mocniejszy efekt HDR;
- ColorPrime Plus - tryb wykorzystujący poszerzone spektrum kolorów, dzięki czemu ekran jest w stanie wyświetlić szerszą gamę barw i odcieni, jednocześnie sprawiając, że obraz nabiera głębi i realizmu;
- Billion Rich Colors - funkcja, która za sprawą 10-bitowej matrycy i 10-bitowej mocy przesyłania sygnału pozwala wyświetlić ponad miliard kolorów.
Warto odnotować, że dzięki portom HDMI ze wsparciem trybu HDR oraz konwersji SDR-to-HDR możliwe jest wyświetlanie materiałów z dowolnego źródła w jakości zbliżonej do HDR. O zaletach tej technologii mogliście poczytać tutaj.
Jeśli chodzi o walory wizualne, w 65-calowym modelu UH9500 zmniejszono lukę między matrycą ekranu a obudową, dzięki czemu grubość ekranu to zaledwie 6,6 mm. O nagłośnienie zadbała natomiast firma Harman/Kardon. Ponadto funkcja LG Magic Sound Tuning analizuje otoczenie i dostosowuje brzmienie do aktualnie odtwarzanych treści.
Modele UH8500 (65 cali) i UH8550 (75 cali) oferują dokładnie te same funkcje, ale cechują się nieco innym wzornictwem.
Brian Kwon:
Wierzymy, że nasze najnowsze telewizory SUPER UHD z funkcją HDR, nie tylko wstrząsną całą branżą, ale również trafią do serc konsumentów na całym świecie. Jesteśmy jedyną spółką, która działa dwutorowo – rozwijamy zarówno technologię OLED, jak i IPS, co pokazuje, że nie stawiamy jednego wyświetlacza nad innymi.
LG zadbało również o treści; w Las Vegas Koreańczycy poinformowali o nawiązaniu współpracy z wieloma dostawcami filmów HDR. Lista partnerów obejmuje m.in. firmy Netflix, Amazon, YouTube, Twentieth Century Fox, a nawet NASA. Słowem - będzie co oglądać.