Ludzki Tetris - Project Natal się chowa i beczy ze wstydu

Spece z Microsoftu są pewnie dumni z siebie jak pawiany. Umieją zrobić coś tak bombowego jak Project Natal. Jupiii! Co z tego, że studenci z Uniwersytetu Cornella robią coś podobnego w przerwach między imprezami.

Ludzki Tetris - Project Natal się chowa i beczy ze wstydu
Szymon Adamus

17.05.2010 09:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Spece z Microsoftu są pewnie dumni z siebie jak pawiany. Umieją zrobić coś tak bombowego jak Project Natal. Jupiii! Co z tego, że studenci z Uniwersytetu Cornella robią coś podobnego w przerwach między imprezami.

Wykorzystując ośmiobitowy mikrokontroler ATmega644 studentom udało się stworzyć system rozpoznający kształty. Kamera "namierza" ciemne kolory i na ich podstawie tworzy wirtualne odpowiedniki. Dzięki temu ruszając ciemnym prostokątem przed obiektywem można odbijać kuleczkę w grze podobnej do Arkanoida, a w wariacji na temat Tetrisa tworzyć klocki o odpowiednich kształtach wyginając własne ciało.

Tutaj możecie obejrzeć dwie prezentacje wideo tego systemu.

No dobra, wiem że to nie to samo co Natal, ale fanowskie konstrukcje tego typu zawsze sprawiają, że wiele oficjalnych produktów (i ich ceny) doprowadzają mnie do śmiechu. Ot chociażby interaktywny stół Microsoftu Surface, którzy kosztuje ponad 10 000 dolarów, a wersję "home made" można przygotować samemu za mniej niż 1000 zielonych.

Źródło: instruct1engadget

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.