Microsoft Touch Mouse i studenci. Co spotkało biednego gryzonia?

Próby definiowania na nowo sprzętów, których tradycyjna forma od lat spełnia wymagania użytkowników, często skazane są na porażkę, jednak czasem wprowadzają ciekawe udoskonalenia. Touch Mouse Microsoftu w ciekawy sposób rozbudowuje możliwości tradycyjnego, komputerowego gryzonia. Do czego, poza banalnym poruszaniem kursorem, można ją wykorzystać?

Microsoft Touch Mouse
Microsoft Touch Mouse
Łukasz Michalik

09.11.2011 | aktual.: 11.03.2022 09:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Próby definiowania na nowo sprzętów, których tradycyjna forma od lat spełnia wymagania użytkowników, często skazane są na porażkę, jednak czasem wprowadzają ciekawe udoskonalenia. Touch Mouse Microsoftu w ciekawy sposób rozbudowuje możliwości tradycyjnego, komputerowego gryzonia. Do czego, poza banalnym poruszaniem kursorem, można ją wykorzystać?

Głównym atutem produktu Microsoftu jest wielodotykowy panel, zlokalizowany w górnej części myszy. Gdyby ktoś miał wątpliwości co do jego dokładnego położenia, producent zaznaczył je nadrukowanymi kropkami.

Panel zastępuje liczne kółka, przełączniki i przyciski, stosowane w większości zaawansowanych myszy. Obsługa pozostałych funkcji sprowadza się do dotykania i głaskania gryzonia, który – jako nieożywiony przedmiot – nie doceni nawet najbardziej czułych gestów użytkownika, ale z powodzeniem przekształci je na określone działania, wykonywane na ekranie.

Współorganizowany przez Microsoft konkurs miał na celu wyłonienie najciekawszych koncepcji wykorzystania nowatorskiej myszy. W konkursie wzięła udział najbardziej kreatywna grupa społeczna świata, potrafiąca z kromki chleba i przyprawy do zupki chińskiej wyczarować dwudaniowy obiad, a ze wskaźnika laserowego, kota i opakowań po jogurcie zrobić wyjątkowe kręgle.

Tak, zgadliście. Opracowania nietypowych koncepcji wykorzystania myszki Microsoftu podjęli się studenci. Co ciekawego wymyślili w ramach konkursu UIST Student Innovation Contest? Najciekwsze projekty zobaczysz na poniższych filmach:

Toki D.I.Y - Rapid Prototyping of Tangibles with a Capacitive Mouse (DHRS '11)

FlipMouse

Window Manipulation with the Microsoft Touch Mouse

Where's Bo Peep TouchSheep Demo

Snail Interface

UIST 2011 Student Competition: Grip to Identify

Źródło: informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.