Microsoft Touch Mouse i studenci. Co spotkało biednego gryzonia?
Próby definiowania na nowo sprzętów, których tradycyjna forma od lat spełnia wymagania użytkowników, często skazane są na porażkę, jednak czasem wprowadzają ciekawe udoskonalenia. Touch Mouse Microsoftu w ciekawy sposób rozbudowuje możliwości tradycyjnego, komputerowego gryzonia. Do czego, poza banalnym poruszaniem kursorem, można ją wykorzystać?
Próby definiowania na nowo sprzętów, których tradycyjna forma od lat spełnia wymagania użytkowników, często skazane są na porażkę, jednak czasem wprowadzają ciekawe udoskonalenia. Touch Mouse Microsoftu w ciekawy sposób rozbudowuje możliwości tradycyjnego, komputerowego gryzonia. Do czego, poza banalnym poruszaniem kursorem, można ją wykorzystać?
Głównym atutem produktu Microsoftu jest wielodotykowy panel, zlokalizowany w górnej części myszy. Gdyby ktoś miał wątpliwości co do jego dokładnego położenia, producent zaznaczył je nadrukowanymi kropkami.
Panel zastępuje liczne kółka, przełączniki i przyciski, stosowane w większości zaawansowanych myszy. Obsługa pozostałych funkcji sprowadza się do dotykania i głaskania gryzonia, który – jako nieożywiony przedmiot – nie doceni nawet najbardziej czułych gestów użytkownika, ale z powodzeniem przekształci je na określone działania, wykonywane na ekranie.
Współorganizowany przez Microsoft konkurs miał na celu wyłonienie najciekawszych koncepcji wykorzystania nowatorskiej myszy. W konkursie wzięła udział najbardziej kreatywna grupa społeczna świata, potrafiąca z kromki chleba i przyprawy do zupki chińskiej wyczarować dwudaniowy obiad, a ze wskaźnika laserowego, kota i opakowań po jogurcie zrobić wyjątkowe kręgle.
Tak, zgadliście. Opracowania nietypowych koncepcji wykorzystania myszki Microsoftu podjęli się studenci. Co ciekawego wymyślili w ramach konkursu UIST Student Innovation Contest? Najciekwsze projekty zobaczysz na poniższych filmach:
Toki D.I.Y - Rapid Prototyping of Tangibles with a Capacitive Mouse (DHRS '11)
FlipMouse
Window Manipulation with the Microsoft Touch Mouse
Where's Bo Peep TouchSheep Demo
Snail Interface
UIST 2011 Student Competition: Grip to Identify
Źródło: informacja prasowa