Na czym zarabia Microsoft? Najbardziej dochodowe produkty giganta z Redmond

Microsoft, kojarzony przede wszystkim ze swoim systemem operacyjnym i pakietem biurowym, w rzeczywistości jest o wiele bardziej zróżnicowany, niż się powszechnie sądzi. Co najmniej 12 produktów firmy generuje roczne przychody przekraczające miliard dolarów. Na czym zarabia Microsoft?

Była szefowa Yahoo! Carol Bartz i Steve Ballmer (Fot. Flickr/Yodel Anecdotal/Lic. CC by)
Była szefowa Yahoo! Carol Bartz i Steve Ballmer (Fot. Flickr/Yodel Anecdotal/Lic. CC by)

Windows

Ktoś chce powalczyć z Windowsem? (Fot. Flickr/Näystin/Lic. CC by-sa)
Ktoś chce powalczyć z Windowsem? (Fot. Flickr/Näystin/Lic. CC by-sa)

Generowany dochód: 19 mld dolarów

Flagowy produkt Microsoftu – system operacyjny Windows – niezmiennie od wielu lat stanowi najważniejsze źródło przychodów firmy. Windows jest zarazem produktem niezwykle opłacalnym  – z 19 zarobionych przez niego miliardów 13 to czysty zysk Microsoftu.

Nic dziwnego, że komentując Windowsa 8, Steve Ballmer stwierdził, że będzie to najbardziej ryzykowny produkt w historii firmy.

Office

Office (Fot. Business Insider)
Office (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 15 mld dolarów

Większość przychodów działu Microsoft Business to zasługa biurowego pakietu Microsoft Office. Zestaw aplikacji niezbędnych w każdej firmie okazuje się bardziej dochodowy od wszystkich usług serwerowych i sieciowych razem wziętych.

Xbox i związane z nim usługi

Złote pady do Xboksa (Fot. Business Insider)
Złote pady do Xboksa (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 8,3 mld dolarów

Ekosystem Xboksa obejmujący konsole, gry, usługę Xbox Live i akcesoria, jak m.in. Kinect, to najszybciej rosnący segment Microsoftu. Wzrost dochodu generowanego przez tę platformę wyniósł w ciągu roku aż 48 proc., nie przekłada się jednak na równie wysokie zyski.

Dział Microsoftu odpowiadający za konsole i produkty związane z rozrywką przyniósł firmie „zaledwie” 1,3 mld dolarów zysku.

Windows Server

Windows Server (Fot. Business Insider)
Windows Server (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 6 mld dolarów

Poza rynkiem konsumenckim, na którym dominuje desktopowy system Microsoftu, gigant z Redmond ma również silną pozycję wśród usług serwerowych. Zapewnia ją dedykowany system operacyjny Microsoft Windows Server potrzebny do uruchomienia innych sieciowych usług firmy.

SQL Server

SQL Server (Fot. Business Insider)
SQL Server (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 3 - 4 mld dolarów

Często pomijana i mało efektowna usługa, jaką jest system zarządzania bazami danych Microsoftu, stanowi dla firmy poważne źródło dochodów.

Reklamy - Bing, Yahoo Search, MSN i inne usługi

Steve Ballmer i była szefowa Yahoo! (Fot. Business Insider)
Steve Ballmer i była szefowa Yahoo! (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 2,3 mld dolarów

Podobnie jak Google, który za kamuflażem firmy technologicznej jest w rzeczywistości ogromną agencją reklamową, Microsoft jest nie tylko potentatem w dziedzinie oprogramowania, ale również istotnym graczem na rynku reklamy.

Dochody przynoszone przez te usługi bardzo dynamicznie rosną. Warto  jednak pamiętać, że do Binga – mimo rosnących dochodów - i niektórych innych usług sieciowych Microsoft nadal musi dopłacać.

Exchange Server

Exchange Server (Fot. Business Insider)
Exchange Server (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 2,2 mld dolarów

Ile można zarobić na poczcie elektronicznej? Jak pokazuje przykład Microsoftu – całkiem sporo. Serwer pocztowy Microsoftu niezmiennie generuje przyzwoite zyski. Choć wzrosty w przypadku tej usługi są symboliczne, ponad 2 miliardy rocznego dochodu to wartość nie do pogardzenia.

SharePoint

Share Point (Fot. Business Insider)
Share Point (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 1,5 mld dolarów

SharePoint to wielozadaniowa platforma aplikacji webowych pozwalająca na zarządzanie stronami internetowymi oraz różnego rodzaju zasobami. W celu prezentacji funkcji usługi Microsoft stworzył pojęcie „Koła SharePoint” – zestawienie najważniejszych funkcji platformy.

SharePoint pozwala na zabezpieczanie stron internetowych, wspieranie komunikacji pomiędzy organizacjami i działami firmy, tworzenie repozytorium plików, wyszukiwanie w zasobach firmowych i zewnętrznych oraz modyfikowanie zawartości firmowych stron.

Skype

Skype (Fot. Business Insider)
Skype (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 1,2 mld dolarów

Przejęty niedawno Skype okazuje się dobrą inwestycją. Mimo pozornego nasycenia rynku usługami głosowymi online komunikator notuje rekordowy, 40-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z czasami przed przejęciem.

Dynamics

Kirill Tatarinov odpowiadający za Dynamics (Fot. Business Insider)
Kirill Tatarinov odpowiadający za Dynamics (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: 1,1 mld dolarów

Dynamics to zestaw oprogramowania przydatnego w firmach. Zapewnia obsługę księgowości, zarządzanie relacjami z klientami oraz planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Microsoft oferuje rozwiązania wspierające podejmowanie decyzji na różnych szczeblach zarządzania.

Visual Studio i narzędzia deweloperskie

Visual Studio (Fot. Business Insider)
Visual Studio (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: ponad 1 mld dolarów

Środowisko programistyczne Microsoftu pozwala na tworzenie aplikacji na wiele platform giganta z Redmond, włączając Windows Phone, Windows CE i .NET Framework. Reklama produktu nieskromnie głosi, że jest to najlepsze środowisko do pracy programisty.

System Center

System Center (Fot. Business Insider)
System Center (Fot. Business Insider)

Generowany dochód: ponad 1 mld dolarów

Na początku kilka słów wyjaśnienia – nie wszystkie kwoty z niniejszego zestawienia zostały podane przez Microsoft. W przypadku, gdy brakuje dokumentu potwierdzającego wysokość dochodów, pod uwagę zostały wzięte inne źródła, jak np. wypowiedzi pracowników firmy, a niektóre wartości to wynik analiz przeprowadzonych przez Business Insidera.

System Center to linia produktów używanych do zarządzania oprogramowaniem i danymi w korporacyjnych centrach danych. Do elitarnej grupy miliardowych usług Microsoftu System Center dołączył niedawno – w lipcu 2010 roku. Od tamtego czasu z dumą ogłosił wzrost sprzedaży w tym segmencie o 11 proc.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
newskomputeryporadniki

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.