Najnowsze wideo z testów awangardowego X‑47B

Northrop Grumman
Northrop Grumman
Adam Maciejewski

01.10.2011 12:42, aktual.: 11.03.2022 10:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Northrop Grumman upublicznił nagranie z prób X-47B, które odbywały się latem w bazie lotniczej Edwards w Kalifornii. Był to istotny etap w rozwoju tej maszyny, gdyż testowano m.in. nowe oprogramowanie sterujące lotem. Loty wykonywał prototyp AV-1, którego oblot odbył się w lutym.

Northrop Grumman upublicznił nagranie z prób X-47B, które odbywały się latem w bazie lotniczej Edwards w Kalifornii. Był to istotny etap w rozwoju tej maszyny, gdyż testowano m.in. nowe oprogramowanie sterujące lotem. Loty wykonywał prototyp AV-1, którego oblot odbył się w lutym.

X-47B to efekt programu UCAS-D, czyli rozwoju pokładowego, odrzutowego, poddźwiękowego, uzbrojonego bsl dla US Navy.

Northrop Grumman
Northrop Grumman

Na razie X-47B na pokładach lotniskowców gości jedynie w wizualizacjach, jednak przy tym tempie prac prawdziwe starty i lądowania to nieodległa przyszłość.

Northrop Grumman
Northrop Grumman

Ta grafika dobrze oddaje proporcje. X-47B, przy masie startowej ok. 20 t, jest zbliżony wymiarami do myśliwców F/A-18. Od wersji E/F jest zauważalnie krótszy, zarazem mając większą rozpiętość skrzydeł.

Northrop Grumman
Northrop Grumman

Tak US Navy wyobraża sobie X-47B jako element przyszłego sieciocentrycznego pola walki. X-47B ma służyć do najbardziej ryzykownych misji bombowych i rozpoznawczych, kiedy zagrożenie dla samolotów załogowych byłoby zbyt duże.

Northrop Grumman
Northrop Grumman

Rozwój X-47B jest łączony ze spekulacjami na temat programu NGB dla USAF, stąd wyobrażenia na temat NGB powielają układ aerodynamiczny X-47B.

Boeing
Boeing

Warto dodać, że X-47B – w ramach programu UCAS-D – pokonał projekt X-45N Boeinga. Niezrażony porażką Boeing dalej na własny koszt rozwija swoją konstrukcję pod nazwą Phantom Ray.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania