Najtańszy kontroler ruchowy do gier [wideo]
Zanim pojawił się kontroler Move do PlayStation i nim mogliśmy spróbować zagrać na Xboxie z Kinectem, ludzka pomysłowość musiała zastępować technologię. Pewien gracz stworzył własny kontroler do Quake'a na długo przed pojawieniem się współczesnych. Jak tego dokonał?
14.02.2011 | aktual.: 11.03.2022 12:09
Zanim pojawił się kontroler Move do PlayStation i nim mogliśmy spróbować zagrać na Xboxie z Kinectem, ludzka pomysłowość musiała zastępować technologię. Pewien gracz stworzył własny kontroler do Quake'a na długo przed pojawieniem się współczesnych. Jak tego dokonał?
Na pomysł stworzenia domowego kontrolera Niel de la Rouviere wpadł 5 lat temu, kiedy konsola Nintendo Wii dopiero rozpoczynała nową erę na rynku gier wideo. Pomysłowy gracz postanowił się tym pochwalić dopiero niedawno. To przykład, że ludzka pomysłowość w tworzeniu samoróbek nie zna granic.
Do zbudowania własnego kontrolera potrzebował klawiatury, myszki, książki i taśmy klejącej. Książkę przykleił taśmą do komputerowego biurka. Myszkę przymocował do klawiatury tak, żeby można było ją oprzeć o książkę i swobodnie nią jeździć. Samą klawiaturę trzymał w rękach niczym karabin. W ten sposób otrzymał prosty kontroler, który przynajmniej w założeniu miał zwiększyć realizm i radość płynącą z gry.
Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na poniższym filmie (niestety słabej jakości). Samoróbka sprawia dobre wrażenie.
Quake 3 Low Budget Motion Sensor
Źródło: crunchgear.com