Najtańszy kontroler ruchowy do gier [wideo]

Zanim pojawił się kontroler Move do PlayStation i nim mogliśmy spróbować zagrać na Xboxie z Kinectem, ludzka pomysłowość musiała zastępować technologię. Pewien gracz stworzył własny kontroler do Quake'a na długo przed pojawieniem się współczesnych. Jak tego dokonał?

Quake 3 z kontrolerem ruchowym
Quake 3 z kontrolerem ruchowym
Grzegorz Nowak

14.02.2011 | aktual.: 11.03.2022 12:09

Zanim pojawił się kontroler Move do PlayStation i nim mogliśmy spróbować zagrać na Xboxie z Kinectem, ludzka pomysłowość musiała zastępować technologię. Pewien gracz stworzył własny kontroler do Quake'a na długo przed pojawieniem się współczesnych. Jak tego dokonał?

Na pomysł stworzenia domowego kontrolera Niel de la Rouviere wpadł 5 lat temu, kiedy konsola Nintendo Wii dopiero rozpoczynała nową erę na rynku gier wideo. Pomysłowy gracz postanowił się tym pochwalić dopiero niedawno. To przykład, że ludzka pomysłowość w tworzeniu samoróbek nie zna granic.

Do zbudowania własnego kontrolera potrzebował klawiatury, myszki, książki i taśmy klejącej. Książkę przykleił taśmą do komputerowego biurka. Myszkę przymocował do klawiatury tak, żeby można było ją oprzeć o książkę i swobodnie nią jeździć. Samą klawiaturę trzymał w rękach niczym karabin. W ten sposób otrzymał prosty kontroler, który przynajmniej w założeniu miał zwiększyć realizm i radość płynącą z gry.

Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na poniższym filmie (niestety słabej jakości). Samoróbka sprawia dobre wrażenie.

Quake 3 Low Budget Motion Sensor

Źródło: crunchgear.com

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.