Nawet Google pracuje w pośpiechu. Jak szybko powstało logo Gmaila?
Odkładasz zadania na ostatnią chwilę? Nawet wielkie, odnoszące sukcesy firmy nie są wolne od działania w wariackim pośpiechu tuż przed ostatecznym terminem. Taka sytuacja miała miejsce m.in. przed uruchomieniem Gmaila. Dlaczego?
Odkładasz zadania na ostatnią chwilę? Nawet wielkie, odnoszące sukcesy firmy nie są wolne od działania w wariackim pośpiechu tuż przed ostatecznym terminem. Taka sytuacja miała miejsce m.in. przed uruchomieniem Gmaila. Dlaczego?
W przeciwieństwie do symboli wielu firm logo Google’a nie powstało w wyniku wytężonej pracy sztabu grafików i specjalistów od wizerunku. Zaprojektował je – korzystając z Gimpa – Sergey Brin. Choć w późniejszych latach logo firmy nieco zmieniono za sprawą Ruth Kedar, która zrezygnowała z pierwotnej toporności, jego najważniejsze cechy zostały zachowane.
Okazuje się, że podobnie nieskomplikowaną historię ma logo usługi pocztowej Google’a. Jak zdradził w serwisie Quora były grafik Google'a Kevin Fox, znany na całym świecie symbol Gmaila również nie jest efektem długich badań, wielu projektów i narad.
W przeddzień uruchomienia usługi zaprojektował go firmowy grafik Dennis Hwang, autor m.in. licznych doodli. O innej błyskawicznej realizacji przeczytacie w opublikowanym niedawno artykule Michała.
Co ciekawe, mimo kolorystyki zbliżonej do logo firmy, symbol Gmaila zachował z niego jedynie pierwszą literę – w tym wypadku zgadza się zarówno kolor, jak i użyty font, Catull. Reszta zapisana została fontem Myriad Pro. Podczas tworzenia logo był obecny – tym razem jedynie w roli obserwatora – Sergey Brin.
Źródło: Geekosystem