Niesamowite środowisko 3D stworzone za pomocą jednej tekstury [wideo]
Trójwymiarowe światy znane z gier komputerowych wykorzystują całą masę tekstur. Takie rozwiązanie jest przyjemne dla oka, ale i bardzo pamięciożerne. Artysta 3D - Tor Frick, pracujący z Unreal Engine, postanowił coś na to poradzić. W ten sposób powstało niezwykle ładne i zarazem oszczędne środowisko 3D.
Trójwymiarowe światy znane z gier komputerowych wykorzystują całą masę tekstur. Takie rozwiązanie jest przyjemne dla oka, ale i bardzo pamięciożerne. Artysta 3D - Tor Frick, pracujący z Unreal Engine, postanowił coś na to poradzić. W ten sposób powstało niezwykle ładne i zarazem oszczędne środowisko 3D.
Tekstura, którą stworzył Frick, ma wymiary 256 x 512. Znaczące zmniejszenie wielkości tekstur otoczenia umożliwi wykorzystanie pozostałej pamięci np. przy tworzeniu postaci. O ile w przypadku gier komputerowych może nie mieć to wielkiego znaczenia, to twórcy tytułów na platformy mobilne mogą wykorzystać niektóre z rozwiązań zastosowanych przez Fricka.
Pracując z UDK Tor Frick był bardzo zadowolony nie tylko z osiągniętych efektów, ale i z samego procesu tworzenia środowiska 3D. Artysta stwierdził, że nie wykorzystałby dokładnie takiej samej techniki podczas tworzenia prawdziwej gry, ale sztuczki, których nauczył się w trakcie pracy, pomogą mu przy nowych projektach.
Osoby tworzące w UDK mogą pobrać ze strony Fricka laboratorium przedstawione na nagraniu i sprawdzić, jak dokładnie zostało zbudowane.
Źródło: UDK