Niesamowite środowisko 3D stworzone za pomocą jednej tekstury [wideo]

Trójwymiarowe światy znane z gier komputerowych wykorzystują całą masę tekstur. Takie rozwiązanie jest przyjemne dla oka, ale i bardzo pamięciożerne. Artysta 3D - Tor Frick, pracujący z Unreal Engine, postanowił coś na to poradzić. W ten sposób powstało niezwykle ładne i zarazem oszczędne środowisko 3D.

Niesamowite środowisko 3D stworzone za pomocą jednej tekstury [wideo]
Marek Maruszczak

Trójwymiarowe światy znane z gier komputerowych wykorzystują całą masę tekstur. Takie rozwiązanie jest przyjemne dla oka, ale i bardzo pamięciożerne. Artysta 3D - Tor Frick, pracujący z Unreal Engine, postanowił coś na to poradzić. W ten sposób powstało niezwykle ładne i zarazem oszczędne środowisko 3D.

Tekstura, którą stworzył Frick, ma wymiary 256 x 512. Znaczące zmniejszenie wielkości tekstur otoczenia umożliwi wykorzystanie pozostałej pamięci np. przy tworzeniu postaci. O ile w przypadku gier komputerowych może nie mieć to wielkiego znaczenia, to twórcy tytułów na platformy mobilne mogą wykorzystać niektóre z rozwiązań zastosowanych przez Fricka.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/03/tekstura275736.jpg)

Pracując z UDK Tor Frick był bardzo zadowolony nie tylko z osiągniętych efektów, ale i z samego procesu tworzenia środowiska 3D. Artysta stwierdził, że nie wykorzystałby dokładnie takiej samej techniki podczas tworzenia prawdziwej gry, ale sztuczki, których nauczył się w trakcie pracy, pomogą mu przy nowych projektach.

Osoby tworzące w UDK mogą pobrać ze strony Fricka laboratorium przedstawione na nagraniu i sprawdzić, jak dokładnie zostało zbudowane.

Źródło: UDK

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.