Nieudane produkty Google'a, które powinny odejść do lamusa [TOP 8]

Strona głównaNieudane produkty Google'a, które powinny odejść do lamusa [TOP 8]
31.01.2011 12:41
Muzeum (Fot. Flickr/losmininos/Lic. CC by)
Muzeum (Fot. Flickr/losmininos/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski
Mariusz Kosakowski

Nowy dyrektor generalny Google'a Larry Page będzie musiał zapewne wybrać, które projekty firmy utrzymać przy życiu, a które oddać do muzeum. Może mu w tym delikatnie pomożemy? ;)

Knol

Knol
Knol

Knol to serwis internetowy, który miał stać się konkurencją dla Wikipedii.

Autorzy, by publikować materiały w encyklopedii Google’a, muszą podać swoje dane osobowe i posiadane kwalifikacje z określonej dziedziny wiedzy.

Za swoje materiały otrzymują wynagrodzenie pochodzące z reklam AdSense, które są wyświetlane przy publikowanych artykułach.

Model ten jednak nie sprawdza się. Po dwóch latach działalności w treści serwisu jest bardzo dużo błędów.

Orkut

Orkut
Orkut

Orkut to serwis społecznościowy, który jest szczególnie popularny w... Brazylii. Serwis wystartował 19 stycznia 2004 roku, swoją nazwę wziął od inżyniera pracującego w Google'u.

Orkut na razie nie stanowi żadnej konkurencji dla Facebooka. Google nie zdecydował się na zamknięcie serwisu, powód to zbyt duża liczba użytkowników.

Gigant z Mountain View powinien jednak podjąć radykalną decyzję. Nie ma obecnie żadnego pomysłu na rozwój Orkuta.

Google Buzz

Google Buzz
Google Buzz

Boutiques

Boutiques
Boutiques

Google to głównie wyszukiwarka, ale także blogi, wiadomości, źródło artykułów naukowych – Google Scholar. To wszystko służy szeroko pojętemu porządkowaniu informacji. Inna tematyczna usługa firmy to Boutiques.

Serwis jest przeznaczony głównie dla płci piękniej. Za jego pośrednictwem można kupić biżuterię, ubrania, buty, torby i inne akcesoria.

Jest to bardzo wąska działka i w niej samej jest problem. Panie raczej nie zostaną gorącymi fankami tego rodzaju zakupów, gdyż Google nie jest znaną marką w świecie mody.

Auto, które jeździ samo

Google Auto (Fot. Flickr/Ville.fi/Lic. CC by)
Google Auto (Fot. Flickr/Ville.fi/Lic. CC by)

Nikt do końca nie rozumie, dlaczego Google zdecydował się na skonstruowanie samochodu, który nie potrzebuje kierowcy. Jedyna odpowiedź, jaka się nasuwa, to: bo mógł.

Firmie brakuje jednak motoryzacyjnego know-how i dlatego powinna dać sobie na tym polu spokój.

Chrome OS

Chrome OS
Chrome OS

Chrome OS był dawniej określany mianem rewolucji. Problem polega na tym, że wszystko to, co ma ten system, oferuje także Android.

Można na nim uruchamiać nie tylko internetowe usługi - OS ma zaplecze składające się z ponad 100 tys. aplikacji. Dziennie jest instalowany na 300 tys. urządzeń.

Google TV

Google TV
Google TV

Rynek reklam telewizyjnych jest potężny i nie dziwi fakt, że Google ma chęć na kawałek tego tortu. Dlatego powstała Google TV – platforma oprogramowania dla set-top boksów.

Oparta jest na platformie Google Android i opracowane razem z firmami Sony, Logitech czy Intel. Projekt został oficjalnie zaprezentowany 20 maja 2010 roku. Na skale międzynarodową ma ruszyć w tym roku.

Dlaczego Google TV może nie przetrwać? Z tego względu, że układający się wygodnie przed telewizorem ludzie chcą biernego odpoczynku, a nie surfowania po Sieci. Dodanie choćby klawiatury nie zadziała.

Google Health

Google Health
Google Health

Cel ambitny, z wykonaniem trochę gorzej. Google Health to projekt, który zbiera dane na temat zdrowia użytkowników. Informacje trzeba jednak wprowadzać ręcznie, co zajmuje dużo czasu.

Poza tym po co to robić, skoro firmy ubezpieczeniowe już takimi danymi dysponują. Dodatkowo użytkownicy boją się o swoją prywatność.

Źródło: BusinessInsider

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)