Obserwujecie gwiazdy w mediach społecznościowych? Są nudne i… to nie one prowadzą swoje konta - czas z tym skończyć!

Facebook czy Twitter to idealne miejsce dla gwiazd. Myślicie, że wszystkie topowe nazwiska piszą do swoich fanów? Oczywiście, że nie. A niektórym w końcu zaczęło to przeszkadzać.

Zdjęcie gwiazdy pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie gwiazdy pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek

09.02.2015 | aktual.: 09.02.2015 10:02

Gwiazdy i social media

Popularna osoba na Facebooku lub Twitterze to z miejsca tysiące obserwujących. I nic dziwnego: każdy chce wiedzieć, co u gwiazdy słychać.

Portale społecznościowe to dobre źródło informacji z pierwszej ręki. Od razu wiadomo, czy muzyk nagrywa płytę, gdzie występować będzie aktor, to tutaj wrzucony zostanie najnowszy, świeży wywiad.

Zdjęcie facebooka pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie facebooka pochodzi z serwisu shutterstock.com

Nie ma się jednak co oszukiwać: za większość wpisów odpowiadają nie celebryci, a wyznaczeni do tego ludzie. To normalne, taki już ten świat jest. Teoretycznie nie ma o co kruszyć kopii.

Z drugiej strony Twitter i Facebook to świetne, niespotykane wcześniej narzędzie do komunikowania się z fanami. W prosty, bezpośredni sposób. Chyba więc możemy wymagać nawet od największych, by poświęcili nam trochę czasu i napisali coś od siebie albo odpowiedzieli na najpopularniejsze komentarze. Jest to możliwe, więc zróbcie to: macie świetną okazję.

Krzysztof Stanowski powiedział “dość!” i wytknął Arkadiuszowi Milikowi, napastnikowi reprezentacji Polski, że jego profil jest sztuczny, nijaki i co najgorsze - nie prowadzony przez niego:

Założyciel Weszło dodał później:

Dziennikarz rozpoczął nawet ciekawą twitterową akcję: albo Kamil Grosicki, który prowadzi Twittera na luzie i powinien według “Stana” być wzorem do naśladowania dla innych gwiazd w social media, będzie miał 30 tysięcy obserwujących, albo Stanowski znika z Twittera na miesiąc.

Arkadiusz Milik na Twitterze

Na zarzuty zareagował sam Milik i odpowiedział całkiem ciekawie. Ot, żartowanie czy dzielenie się prywatnymi sprawami to nie jego styl, on prowadzi swój profil tak, jemu się to podoba, a przekazywanie “tweetów” innej osobie to dla niego żaden problem.

Zgoda. Można i tak. Tym bardziej że czasami te nudne, byle jakie pod względem wypowiedzi profile też są ciekawe, bo pozwalają zajrzeć za kulisy. Może i nie ma oryginalnych, szczerych komentarzy, ale są zdjęcia z planu czy piłkarskiej szatni. To też olbrzymia wartość.

Spór Stanowski - Milik nie jest jednak ciekawy wyłącznie z perspektywy piłkarskiego kibica. To zwórcenie uwagi na ważny problem: social media to zbyt często kolejna okazja do obrzydliwie poprawnego, “fajnego” PR-u. Zapomina się przy tym o odbiorcach.

A raczej traktuje się ich właśnie w tych kategoriach: bezmyślnych odbiorców, którzy mają przyjąć “content”. Bez żadnych refleksji, bez komentarzy. Ma się podobać i tyle. Dyskusja? Tutaj już fani nie istnieją. Wtedy gwiazdy nie ma. Ani nawet tego, kto pisze za nią posty.

“Traktuję Twittera jako narzędzie do komunikacji i żywych dyskusji” - pisze Stanowski. I chyba trudno jest się z nim nie zgodzić. Może warto więc wspierać tych, którzy to rozumieją, a ukarać tych, którzy tej prostej zasady nauczyć się nie chcą.

Niech "nie lubię" i "przestań obserwować" będzie sygnałem - nie chcemy ściemy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.