Oddaj laptopa! Reakcje producentów na błąd Intela
Usterka w chipsetach Coguar Point dla drugiej generacji procesorów Intel Core wywołała na rynku spore zamieszanie. Cieszy jednak szybka i zdecydowana reakcja, zarówno Intela jak i producentów laptopów, którzy oferują naprawdę korzystne dla konsumentów rozwiązania problemu.
03.02.2011 | aktual.: 11.03.2022 12:18
Usterka w chipsetach Coguar Point dla drugiej generacji procesorów Intel Core wywołała na rynku spore zamieszanie. Cieszy jednak szybka i zdecydowana reakcja, zarówno Intela jak i producentów laptopów, którzy oferują naprawdę korzystne dla konsumentów rozwiązania problemu.
Praktycznie w każdym przypadku laptop można oddać do naprawy i pozbyć się usterki bez ponoszenia żadnych kosztów. To jednak nie każdemu musi odpowiadać - naprawa może bowiem potrwać, a laptop dla wielu jest niezbędnym narzędziem pracy. W związku z tym m.in. Toshiba i Asus oferują pełny zwrot gotówki dla nabywców wadliwych komputerów.
Na podobne rozwiązanie decydują się także inni producenci. Często jest możliwa również wymiana na nowy, pozbawiony wady model. Obecnie sprawą powinni zainteresować się posiadacze komputerów:
- Asus - G73SW, N43SL, N43SN, N53SN, N53SV, N73SV;
- Toshiba - wybrane modele z serii A660, A665, A665 3D, L655, M645, R835, X500, X505 i E305;
- Dell - Alienware M17x R3, XPS 17 3D.
Pozostali producenci już pracują nad rozwiązaniem problemu, więc trzeba śledzić informacje pojawiające się na ich stronach internetowych. Na razie dostawy nowych notebooków zostały wstrzymane i prawdopodobnie na laptopy z drugą generacją procesorów Intel Core będziemy musieli poczekać do marca.
Wtedy jednak możemy oczekiwać lepszych cen - Samsung już zapowiedział obniżki i zapewne inni producenci pójdą w jego ślady. Nie ma więc tego złego, co by na dobre nie wyszło...
Aktualizacja [10.02.2011]
Dostaliśmy informację, że Toshiba wycofała wszystkie laptopy dotknięte usterką, które trafiły na polski rynek, zanim zostały sprzedane. W związku z tym informacja zamieszczona powyżej dotyczy tylko tych, którzy kupili laptop poza polską dystrybucją.
Marcin Morawski, dyrektor komunikacji marketingowej Toshiba w Polsce:
[cytat]Niewielka partia produktów Toshiba z wadliwym chipsetem Intel Cougar trafiła do Polski, ale została wycofana od dystrybutorów zanim zdążyła trafić do odbiorcy końcowego. Tym samym wspomniany problem w ogóle nie dotyczy naszych klientów.[/cytat]