Bycie forumowym trollem to świetny biznes. Ile można na tym zarobić?

Razi Cię poziom i agresja internetowych wypowiedzi? Okazuje się, że część nienawistnych wpisów wcale nie jest efektem frustracji komentujących – to produkt firm, które z opluwania w Sieci zrobiły całkiem dochodowy biznes.

Krowa (Fot. Flickr/foxypar4/Lic. CC by)
Krowa (Fot. Flickr/foxypar4/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

30.05.2011 17:45

Razi Cię poziom i agresja internetowych wypowiedzi? Okazuje się, że część nienawistnych wpisów wcale nie jest efektem frustracji komentujących – to produkt firm, które z opluwania w Sieci zrobiły całkiem dochodowy biznes.

Gdy kilka dni temu agenci ABW przeszukali mieszkanie twórcy serwisu AntyKomor, dyskusja o granicach wolności wypowiedzi przybrała na sile. Rzadko jednak podnoszona jest inna kwestia – nie tyle kultury internautów i poszanowania przez nich prawa, co skali biznesu, jakim stały się pełne obelg komentarze i opinie umieszczane w Sieci.

Jak informuje dziennik "Polska", główne polskie partie polityczne każdego miesiąca inwestują po kilkadziesiąt tysięcy złotych w ubliżanie konkurentom. Ceny za komentarz liczący 100 do 350 znaków wahają się w przedziale 0,3 – 2 zł.

Branżowi rekordziści, produkujący każdego miesiąca po kilka tysięcy komentarzy, mogą liczyć nawet na 6 tys. złotych miesięcznie. Posługiwanie się takimi metodami, zarówno przez partie polityczne, jak i firmy, jest tajemnicą poliszynela.

Czemu ma służyć wpis w stylu „Minister X jest matołem”? Pojedynczy nie ma wielkiej siły rażenia, ale powtarzający się na licznych stronach może wywołać u internauty wrażenie, że dany polityk jest powszechnie nielubiany. A jeśli ogół społeczeństwa kogoś nie znosi, dlaczego internauta miałby go lubić?

Oficjalnie nikt nie przyznaje się do stosowania czarnego PR-u. Co jakiś czas na światło dzienne wychodzą jednak skandale - jak np. z oczernianiem Google'a - pozwalające domyślać się, że jest to narzędzie powszechnie stosowane i skuteczne.

Co sądzicie o agresywnych lub wulgarnych komentarzach? Czy – Waszym zdaniem – mają one jakikolwiek wpływ na poglądy internautów?

Źródło: Polska

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.