Płacą za Internet, mimo że go nie mają. Takie rzeczy tylko w Netii

Netia nasłała na klientów firmę windykacyjną, chociaż wiedziała, że nie dociera do nich sygnał. Klienci nie rozumieją, dlaczego każe im się płacić za coś, czego nie mają.

Płać i płacz! (Fot. Flickr/Camera Eye Photography/Lic. CC by)
Płać i płacz! (Fot. Flickr/Camera Eye Photography/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

15.03.2011 14:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Netia nasłała na klientów firmę windykacyjną, chociaż wiedziała, że nie dociera do nich sygnał. Klienci nie rozumieją, dlaczego każe im się płacić za coś, czego nie mają.

W białostockiej "Gazecie Wyborczej" kolejny odcinek serialu pt. "Jak operatorzy traktują klientów". Jeden z czołowych dostawców każe w nim płacić ludziom za usługę, której im nie zapewnia.

Rodzina Bazelskich z Białegostoku podpisała umowę z Netią w lipcu 2007 roku. Wszystko świetnie działało, dopóki nie postanowiła się przeprowadzić. W Netii powiedziano im, że nie ma problemu: Internet pójdzie razem z nimi, a jeśli w nowym mieszkaniu nie będzie infrastruktury Netii, umowa zostanie rozwiązana bez żadnych kosztów.

Państwo Bazelscy przeprowadzili się w nowe miejsce w sierpniu 2010 roku. Netia przysłała tam techników, którzy stwierdzili, że to poza obszarem zasięgu ich sygnału. Grażyna Bazelska opowiada na łamach "GW":

Okazało się, że nie mamy sygnału Netii i aneksowanie umowy, mimo naszych szczerych chęci, jest niemożliwe. Technicy zapewnili nas, że nastąpi automatyczne zerwanie umowy.

Ale tak się wcale nie stało. Netia przysłała białostockiej rodzinie dwa dokumenty, których ci dokładnie nie przeczytali. Byli przekonani, że to koniec sprawy. Kilka miesięcy później okazało się, że zalegają Netii z rachunkami.

Operator wysłał nawet firmę windykacyjną, która miała ściągnąć dług w wysokości 627 zł. Po telefonie do Netii okazało się, że to kara za niepłacenie rachunków z umowy pierwotnej.

Aneks do umowy (w nowym mieszkaniu) operator zerwał sam, ale umowę pierwotną (w starym mieszkaniu) powinni byli zerwać klienci, płacąc za to odpowiednią karę. Chyba że przedłużyliby ją w nowym miejscu.

Wywinąć się z tej sytuacji nie ma jak – jeśli do nowego mieszkania sygnał Netii nie dociera, nie ma powodu przedłużać umowy z tą firmą za pomocą aneksu. Problem w tym, że w takiej sytuacji trzeba zerwać umowę obowiązującą w starym miejscu, płacąc zapisaną w niej karę finansową.

W bardziej cywilizowanym kraju taka sytuacja zapewne budziłaby zdumienie. Ale Polacy nie takie rzeczy już widzieli.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.