Pociąg jak luksusowy hotel. Jak będą podróżować najbogatsi Japończycy?

Czasy, gdy podróż pociągiem musiała spełniać standardy wyższych sfer, przyzwyczajonych nie tylko do komfortu, ale i do luksusu, skończyły się wraz z epoką pierwszego Orient Expressu. Japońskie koleje JR East mają zamiar odświeżyć dawną tradycję i zapewnią najbogatszym pasażerom podróż w niezwykłych – jak na pociąg – warunkach.

Pociąg jak luksusowy hotel. Jak będą podróżować najbogatsi Japończycy?
Łukasz Michalik

Tradycja Orient Expressu

Współcześnie kolej nie kojarzy się z luksusem. Świadkami dawnego przepychu bywają uruchamiane w różnych krajach składy retro, jak choćby The Royal Scotsman czy utrzymany w nowoczesnym stylu hinduski Maharaja Express. Praktyka jest jednak zazwyczaj inna - nawet nowoczesne, dalekobieżne składy, choć pod względem komfortu podróży oferują wiele, trudno nazwać luksusowymi.

Nie zawsze tak było – dziesiątki lat temu dla najbogatszych pasażerów koleje w różnych rejonach świata oferowały nie tylko transport, ale przede wszystkim wszelkie wygody i otoczenie, które już na pierwszy rzut oka nie pozostawiało wątpliwości, że nie każdy może pozwolić sobie na podróż w takich warunkach.

Japońskie pociągi

East Japan Railway Company (JR East) ma zamiar już niebawem wskrzesić tę tradycję i zaoferować majętnym pasażerom możliwość podróży w warunkach, odpowiadających wysokiej klasy hotelowi. Przed rokiem uruchomiono wprawdzie luksusowy pociąg o nazwie Seven Stars, ale projektując kolejny skład postanowiono przesunąć granice kolejowego przepychu jeszcze dalej. Jak stwierdził rzecznik JR East, Takumi Honma:

Takumi Honma, JR East:

Zadaniem tego pociągu jest zapewnienie luksusu.

Aby sprostać temu wyzwaniu zatrudniono m.in. projektującego dla Ferrari Kena Okuyamę, który zaprojektował specjalne, nowe wagony, oferujące nie tylko komfortowe i bogate wnętrza, ale również wyjątkowe widoki. Będzie to możliwe za sprawą wielkich okien i przeszklonych ścian. Wyjątkowy będzie również pierwszy wagon składu, gdzie pasażerowie – inaczej niż w innych pociągach – nie będą mieli zasłoniętego widoku na wprost.

10-wagonowy pociąg będzie zapewniał komfortową podróż dla 34 pasażerów, którzy będą mogli korzystać w czasie podróży z dwupiętrowych przedziałów. Na dole znajdzie się dwuosobowa sypialnia z łazienką, a gdy któryś z pasażerów nie będzie chciał w czasie dnia korzystać ze wspólnej przestrzeni pociągu, nad swoją sypialnią znajdzie pokój wyłożony tradycyjnymi, japońskimi matami tatami.

W swoją pierwszą podróż ten luksusowy skład ma wyruszyć na wiosnę 2017 roku.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

W artykule wykorzystałem informacje z serwisów Japan Times, The Verge, Asahi i CNN.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.