WAŻNE
TERAZ

Biało-Czerwoni nie oczarowali. Przeciętny mecz w Chorzowie

Produkcja wodoru na morzu. Pierwszy taki projekt na świecie

Francuska firma Lhyfe ogłosiła uruchomienie pierwszego na świecie elektrolizera, który działa bezpośrednio na morzu. Platforma Sealhyfe zlokalizowana jest na obszarze działania ośrodka SEM-REV Centrale Nantes niedaleko Le Croisic, na Oceanie Atlantyckim.

Pierwszy na świecie pływający elektrolizerPierwszy na świecie pływający elektrolizer
Źródło zdjęć: © Lhyfe

Francuskie przedsiębiorstwo Lhyfe uruchomiło pierwszy na świecie elektrolizer zlokalizowany bezpośrednio na morzu. Platforma o nazwie Sealhyfe zlokalizowana jest ok. 20 kilometrów od brzegu Oceanu Atlantyckiego w pobliżu Le Crosic i jest połączona z hubem SEM-REV Centrale Nantes. Platforma już produkuje pierwszy ekologiczny wodór.

Pierwsza na świecie pilotażowa instalacja do produkcji zielonego wodoru miała na celu udowodnienie, że tego typu przedsięwzięcia są technicznie wykonywalne. Energię elektryczną na potrzeby produkcji wodoru pozyskuje się w tym projekcie z pływającej turbiny wiatrowej FLOATGEN.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Uruchomiony na morzu elektrolizer dysponuje mocą 1 MW. Cała platforma Sealhyfe ma powierzchnię niespełna 200 metrów kwadratowych. W ciągu dnia jest w stanie wyprodukować ok. 400 kg wodoru.

Lhyfe twierdzi, że technologia została dokładnie przetestowana, zarówno pod kątem wydajności, jak i bezpieczeństwa. Została ona dostosowana do pracy w ekstremalnych warunkach. Jednym z założeń było zminimalizowanie liczby interwencji związanych z konserwacją urządzeń.

- Nasz zespół - wspierany wspaniale przez naszych partnerów - dokonał prawdziwego wyczynu technologicznego, projektując tę pierwszą pływającą fabrykę zielonego wodoru. Jesteśmy bardzo dumni, że jako pierwsi na świecie produkujemy wodór na morzu. To był nasz cel od momentu powstania firmy i nadal rozwijamy się w kierunku offshore, co stanowi dla nas ogromną szansę rozwoju dla masowej produkcji wodoru i dekarbonizacje przemysłu oraz transportu - mówi Matthieu Guesne, dyrektor generalny Lhyfe.

Wybrane dla Ciebie

Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Czy to koniec życia na Ziemi? Taka może być przyszłość naszej planety
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Sztuczna inteligencja przywraca dinozaury. Są jak żywe
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Rekordowa odległość. Sonda Psyche przekazała sygnał z odległości 350 mln km
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
Napęd plazmowy. Nowa broń w walce z kosmicznymi śmieciami
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
To przez działalność człowieka. Rekiny wielorybie są zagrożone
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
NGC 2775. Galaktyka, która wymyka się klasyfikacji
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Powstają na Syberii. Naukowcy wskazują na gaz ziemny
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Ten fotosynentyczny mikroorganizm jest zagrożony. Naukowcy alarmują
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek