Program rozpoznający ruchy gracza... zanim je wykona!

Węgierscy naukowcy Laszlo Laufer i Bottyan Nemeth z Uniwersytetu Technologii i Ekonomii w Budapeszcie, stworzyli program komputerowy, który sprawi, że boty (sztuczni, komputerowi przeciwnicy w grach) w grach akcji będą nie do pokonania. Pozwala on na przewidzenie reakcji gracza na dwie sekundy przed jej wykonaniem.

Szymon Adamus

04.09.2007 08:16

Sztuczna inteligencja dostała właśnie w swoje zero-jedynkowe ręce nową broń.

Węgierscy naukowcy Laszlo Laufer i Bottyan Nemeth z Uniwersytetu Technologii i Ekonomii w Budapeszcie, stworzyli program komputerowy, który sprawi, że boty (sztuczni, komputerowi przeciwnicy w grach) w grach akcji będą nie do pokonania. Pozwala on na przewidzenie reakcji gracza na dwie sekundy przed jej wykonaniem.

Sztuczna inteligencja dostała właśnie w swoje zero-jedynkowe ręce nową broń.

Badacze zebrali grupę ochotników i podłączyli ich do aparatury pomiarowej. Podczas zabawy z prostą grą YetiSports JungleSwing badała ona reakcje ludzkiego ciała takie jak tętno, aktywność elektryczna w mózgu czy przewodnictwo skóry.

Ta prosta zabawa pozwoliła na zebranie danych, które umożliwiły przewidzenie momentu wciśnięcia przycisku. Tak naprawdę okazało się, że już same dane na temat przewodnictwa skóry pozwalały wyprzedzić reakcję gracza o dwie sekundy.

Autorzy tego niezwykłego badania nie do końca wiedzą jeszcze co z nim zrobić. Wspominają o zastosowaniu w szkoleniach pilotów, ale także o grach komputerowych. Wyobrażacie sobie przeciwników, którzy wiedzieliby co mamy zamiar zrobić zanim jeszcze sami byśmy o tym pomyśleli?

Tylko kto będzie siedział przed komputerem z czujnikami podpiętymi do ciała?

Źródło i fot.: NewScientist.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.