Psują się, bo są tanie. HP: "To normalne"

Strona głównaPsują się, bo są tanie. HP: "To normalne"
20.08.2010 14:30
HP Mini Note 2133
HP Mini Note 2133
Jacek Klimkowicz
Jacek Klimkowicz

HP najwyraźniej zamierza kontynuować trend wywoływania wokół siebie kontrowersji. Tym razem koncern postanowił dobitnie dać klientom do zrozumienia, że ma ich głęboko w ... ekhm. Co zrobił przedstawiciel HP?

HP najwyraźniej zamierza kontynuować trend wywoływania wokół siebie kontrowersji. Tym razem koncern postanowił dobitnie dać klientom do zrozumienia, że ma ich głęboko w ... ekhm. Co zrobił przedstawiciel HP?

Wszystko zaczęło się od zapytania skierowanego do producenta przez przedstawiciela konsorcjum z Nowej Zelandii. Chciał on się dowiedzieć, jaki jest przewidywany przez amerykańskiego producenta "czas życia" netbooków. Bo chyba zastanawiający jest fakt, że 3 na 6 serii netbooków HP Mini 2133 i 2140 najnormalniej w świecie się psuje, nie dożywając nawet drugich urodzin?

382194129213683538
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/08/hpcompaq2133mininotepc_left_mid.jpg)

Odpowiedź, jaką otrzymał Richard Finlay, zaskoczyła z pewnością nie tylko jego. Otóż, jak się okazuje, produkty w mniemaniu centrali są tanimi konstrukcjami dla niewymagających użytkowników i nie należy spodziewać się, że wytrzymają dłużej niż 15 do 24 miesięcy. Słowem - taki stan rzeczy jest najnormalniejszy na świecie.

Jak nietrudno się domyślić, słowa te wywołały lawinę krytyki i powszechne oburzenie. Słuszne zresztą, bowiem produkty HP tanie, niestety, nie są, a użytkownik ma prawo domagać się niezawodności w zamian za wydane pieniądze. Poza tym, jak wykazują statystyki, średni wiek sprzętu przenośnego waha się w granicach od 3 do 5 lat.

382194129213880146
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/08/HP_Mini_2140._Closed_UNDER_NDA_until_1.06.09_at_12.01am_ET_610x518.jpg)

HP ma jednak te dane tam, gdzie swoich klientów, a więc bardzo, bardzo głęboko w ... i jak najbezczelniej poleca zakup rozszerzenia gwarancji. Oczywiście, rozwiązanie to jest równie tanie jak wadliwy sprzęt wspomnianego producenta. Nie wiadomo, czy taka reakcja firmy z Palo Alto jest wynikiem przemęczenia pracowników - którzy chcąc szybko uspokoić nieźle wkurzonych konsumentów, po prostu dali plamę - czy powody są inne.

Skype chce zarobić 100 milionów dolarów - na giełdzie...
Skype chce zarobić 100 milionów dolarów - na giełdzie...

Jedno jest pewne, że nie stawia to producenta w ciekawym świetle.  Zarówno jakość produktów, jak i obsługa posprzedażowa klienta podawane są w wątpliwość. Nam pozostaje pogratulować specjalistom od PR-u i mieć nadzieję, że konsumenci wezmą przykład z korporacji i będą ją mieć tam, gdzie ona ich...

Źródło: blogeee.net

Udostępnij:
Komentarze (0)