Raport: Social Media na świecie

Uzależnionych od serwisów społecznościowych jest 26 % userów, statystyczny internauta posiada na liście kontaktów 195 osób, internauci z Brazylii reprezentują typ podglądacza, a 1/3 tych, których jeszcze nie wciągnęło społecznościowe szaleństwo zamierza założyć własny profil w jednym z serwisów Facebook, Twitter lub MySpace.

Raport: Social Media na świecie
Joanna Szczepaniak

Uzależnionych od serwisów społecznościowych jest 26 % userów, statystyczny internauta posiada na liście kontaktów 195 osób, internauci z Brazylii reprezentują typ podglądacza, a 1/3 tych, których jeszcze nie wciągnęło społecznościowe szaleństwo zamierza założyć własny profil w jednym z serwisów Facebook, Twitter lub MySpace.

Belgijska firma InSites Consulting przygotowała ciekawy raport „Social Media Around The World”. Badania przeprowadzano od grudnia 2009 do stycznia 2010. W badaniu wzięło udział prawie 3 tys. respondentów z 14 krajów świata. Czego można się dowiedzieć po przejrzeniu 94-stronicowej prezentacji?

Ilu mamy już na świecie „surferów”?

Z serwisów społecznościowych korzysta już obecnie ponad 940 mln internautów, w Polsce zaś (według najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius) buszuje ich około 12,4 mln, co oznacza, że prawie co 3 Polak prowadzi „drugie życie” w jakimś serwisie społecznościowym. Pięć najpopularniejszych witryn social networkingowych to nasza-klasa.pl, facebook.com, grono.net, fotka.pl, goldenline.pl. Statystyczny internauta posiada na liście kontaktów 195 osób i loguje się dwa razy dziennie na swoje wirtualne konta.

Co robimy?

Jakie są ulubione czynności statystycznego internauty? Bardzo dużą ilość czasu spędza on na pisaniu prywatnych wiadomości. Kiedy już skończy wysyłkę korespondencji najchętniej ogląda zdjęcia, sprawdza statusy znajomych i odpowiada na cudze statusy oraz wrzuca swoje zdjęcia do sieci. Z raportu można się także dowiedzieć m.in. tego, że praktycznie wszystkie osoby udzielające się w sieci kochają ubarwiać sobie rzeczywistość podając „podkręcone” informacje o własnej osobie.

Internauci bardzo upodobali sobie formę aktywności internetowej w postaci bycia czegoś fanem. Największą popularnością cieszą się zespoły muzyczne (44%), celebrities (40%) oraz strony danej marki (35%). Co ciekawe (i co cieszy) na czwartym znalazły się organizacje charytatywne (33%). Z raportu można także wyczytać, iż 58% internautów jest fanem "czegolwiek" w serwisach społecznościowych, a 79% uczestniczy w grupie social networkingowej.

Jak odbieramy reklamy?

Raport uwzględnił także rynek reklamy, dzięki czemu wiemy, iż obecnie najcenniejszym źródłem informacji o danej marce w serwisie społecznościowych są inni klienci firmy oraz znajomi – taką odpowiedź wybrało 38% badanych, a co trzeci respondent ufa samej marce, tylko 7% dziennikarzom, a minimalny odsetek (3%) zawierza marketerom.

Realna aktywność userów

Dane dotyczące ilości internautów korzystających z serwisów społecznościowych są bardzo optymistyczne, ale gdy bliżej przyjżymy się statystykom, fakty okazują się po części „martwe”. Z raportu można się dowiedzieć, że aż 47% użytkowników to tzw. passive users – czyli ich aktywność ogranicza się głównie do założenia konta. Co ciekawe zaraz po nich są... uzależnieni od mediów społecznościowych (26 %). Wniosek z tego jest bardzo prosty: prawie każdy, kto prowadzi aktywne życie w sieci, często odwiedza swoje konta i udziela się za pomocą różnych funkcjonalności oferowanych przez serwisy, jest już od tego uzależniony. (Tutaj warto poczytać o coraz głośniejszej chorobie XXI wieku – infoholizm). Zaraz po tych, którzy nie mogą już żyć bez serwisów społecznościowych są tzw. podglądacze (14 %) oraz logujący się raz na jakiś czas (13 %).

[cytat]Przy okazji warto przytoczyć kilka słów od autorów raportu "KNOW: Konsument w mediach społecznościowych", skierowanych do pragnących osiągnąć sukces w komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych: „Zaprzestań myślenia w kategoriach "wirtualne/realne"; angażuj się, a nie dominuj; zwróć uwagę na lokalne społeczności; pamiętaj, że media społecznościowe to nie tylko Facebook; buduj komunikację ze społecznościami, a nie serwisami; rozmawiaj z konsumentami w ich naturalnym środowisku oraz rób kampanie, które wzbudzają emocje”.[/cytat]

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.